понедељак, 23. март 2020.

Пети разред (23.3. - 27.3.2020.) - La circulation

Драги ученици,
ваша лекција за ову седмицу је на страни 88 у уџбенику.

Тема је саобраћај - La circulation

Потребно је да решите вежбање 1 на страни 88 у уџбенику.

Предлажем вам следеће начине:

1. Пре решавања вежбања, пронађите у речнику(оставићу вам линк) значења речи на овој страници. Затим, откуцајте у коментару(овде на блогу или у Гугл учионици) број са слике и реч коју означава. Рецимо:

Le 8, c'est un rond-point.

Речник:
https://www.onlinerecnik.com/recnik/francuski/srpski/

2. Учите из дигиталног уџбеника. Тамо имате видео уз сваку лекцију па нећете тражити по речнику шта значи која реч, имате задатак који можете да решите, имате и речник уколико вам затреба. Домаћи такође остављате у коментару у Гугл учионици или овде на блогу.

Линк до Е-учионице и ваших уџбеника:
https://www.eucionica.rs

Послаћу вам објашњење како да функционишете на Е-учионици.

Напомена: сада су вам СВИ ДИГИТАЛНИ УЏБЕНИЦИ ДОСТУПНИ И БЕСПЛАТНИ.

Ваша Marie Soleil

Шести разред (23.3.- 27.3.2020.) - Les animaux de la ferme; Dire ce qu'on sait faire

Драги ученици,

ове седмице ћемо учити о домаћим животињама (страна 94 у уџбенику) и о глаголу savoir - знати (страна 95 у уџбенику).

1.час - 23.3.2020. - Понедељак (6/1 и 6/2)

- Учимо називе домаћих животиња (страна 94) - препишите називе на француском и преведите на српски језик.(пишите у својој свеску на начин као у примеру испод)

Qu'est-ce que c'est ? - Шта је то?
C'est un cheval. - То је коњ.

- Учимо глагол savoir - знати (страна 95) - препишите глагол у свеску и напишите значење на српском поред сваког лица. Испод наведеног глагола по лицима, у уџбенику, приметићете списак глагола / активности:

jouer du piano, du violon...
jouer au foot, au tennis...
faire la cuisine, faire des crêpes
danser, chanter...

Њих желимо да научимо! Преведите их на српски  језик.(пишите у својој свесци)

Сада можемо да креирамо неке реченице ( savoir + инфинитив(цео глагол)):

Знам да свирам клавир. - Je sais jouer du piano.
Он зна да игра фудбал. - Il sait jouer au foot.
Ми не знамо да певамо. - Nous ne savons pas chanter.


Домаћи рад:
(рок за завршетак је (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2))

1. Напишите следеће реченице на француском језику (ваше одговоре можете написати у коментару, овде на блогу или у Гугл учионици):

1. Шта је то? То је петао.
2. Шта је то? То је зец.
3. Знам да причам.
4. Не знам да плешем.
5. Они не знају да играју фудбал.

2. Урадите задатак који ћу вам послати на Е- учионици (неколико вас није још откључало уџбеник, сада их можете преузети БЕСПЛАТНО - урадите то!):
НАПОМЕНА!!! Неки од вас покушавају поново да се региструју - немојте то радити јер сте већ регистровани и повезани самном пре 2 године. Сада се ПРИЈАВИТЕ и радите задатке.


https://www.eucionica.rs/

2. час (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2)

Вежбамо уз домаће животиње и глагол знати.
(добићете нове реченице)



Седми разред (23.3. - 27.3.2020.) - Conditionnel présent

Драги ученици,
у овој седмици ћемо обрадити кондиционал презента.

1. час - 25.3.2020. - Среда

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 53 и 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/


Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми у коментару.

2. Измењајте 2 глагола по лицима. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да причам.(причати)
    Она би волела певати.
    Ми бисмо волели путовати.

2. час - 27.3.2020. - Петак

Вежбање на тему кондиционала презента.
(очекујте вежбања/ упитник у петак)

Осми разред (23.3. - 27.3.2020) - Conditionnel présent et futur simple

Драги ученици,

у овој седмици ћемо обрадити и вежбати кондиционал презента. Подсетићемо се и простог футута и упоредити их.

1. час - 23.3.2020. - Понедељак (8/2 и 8/3)  и 24.3.2020. -Уторак (8/1)

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 52, 76 и на следећем блогу:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/



Грађење и употреба простог футура

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/03/12/futur-simple-buduce-vreme/




Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми које сте облике опронашли.

2. Измењајте 2 глагола по лицима у футуру и кондиционалу презента. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да певам.
    Певаћу сваки дан.

2. час - 26.3.2020. - Четвртак (8/2 и 8/3) и 27.3.2020. - Петак (8/1)

Вежбање на тему кондиционала презента и простог футура.
(очекујте вежбања/ упитник у четвртак/ петак)