среда, 19. август 2020.

Регистрација школе за G Suite for Education

 

За регистрацију школе за G Suite for Education потребно је да имате домен. Уколико имате званичан школски сајт онда вероватно имате и домен (на пример mojaskola.edu.rs) осим ако вам сајт није на неком заједничком домену.



Овде се можете информисати о регистрацији вашег домена, (најбоље је да то буде edu.rs) или се обратите вашим провајдерима:

РЕГИСТРАЦИЈА НАЦИОНАЛНИХ ДОМЕНА




Уколико се одлучите да купите домен од Googla, процес ће тећи брже.

На овом линку су детаљна упутства:


Како креирати G Suite for Education уз куповину домена


Google ће након регистрације пробног периода на мејл администратора(мејл који сте оставили за контакт)  тражити одређена документа. Она су следећа:

1. Званична веб страница образовне установе
2. Службени документ о акредитацији институције у коме се наводи образовни статус (унесите скенирану копију)
3. Доказ о непрофитном статусу
[УС] ИД послодавца / матични порески број или доказ о статусу 501 (ц) 3 (унесите скенирану копију)
Службени документ у коме се наводи статус непрофитне организације (унесите скенирану копију)
4. Ваше име, контакт адреса (није повезана са Г Суите налогом) и наслов / улога / припадност вашој образовној установи.

Мислимo да ово неће бити проблем. У великом броју случајева (из искуства) Одлука о оснивању школе ће бити довољна.




Следе кораци за регистрацију уколико већ поседујете домен



 

1. Први корак је  да се региструјете на G Suite for Education. Цео процес регистрације можете да обавите на ОВОМ линку. 

Изаберите бесплатну опцију а не опцију за предузећа која се плаћа. (Get started for free)



 

Упутство за регистрацију можете да пронађете на сајту ЗУОВ-а. Користан видео налази се и на ОВОМ линку. Можете укључити титл на српском у видеу како бисте се лакше сналазили.

 

2. Започните регистрацију:



3. Унесите назив школе и означите да ли је основна/ средња школа или факултет/виша школа:

4. Унесите линк до вашег школског сајта и означите број корисника:


5. Унесите број телефона школе:


6. Унесите адресу, поштански број и место:


7. Унесите име и презиме особе за контакт у вашој школи и мејл који је већ у употреби:


8. Уколико школа поседује домен, изаберите да (стрелица):


9. Унесите домен:


10. Креирање мејла и лозинке за администратора. 
Како је наша школа у процесу верификације, приказан је измењени пример како може изгледати овај корак. Иначе се наш мејл завршава са @osguca.edu.rs.


11. Да ли желите да добијате обавештења:


12. Прочитајте и прихватите сагласност:

13. Означите да нисте робот и креће ваш пробни период од 14 дана у току кога је верификација.


Након регистрације у току које уносите различите информације (приказано је све у видеу), потребно је да верификујете домен, извршите активацију мејла.

Приметићете у административној конзоли да се то прво од вас тражи. Улогујте се на административни налог и изаберите начин на који ћете извршити верификацију. То би требало да уради администратор Вашег сајта, јер је потребно да се изврше и одређена подешавања у cPanelu (MX record).



Домен верификујете на следећи начин:


1. Покрените поступак верификације

2. Немојте да изаберете поступак који нуде, већ узмите алтернативни (линк десно)

3. Идите на опцију за преузимање html фајла

4. Преузмите html фајл

5. Помоћу cPanela подигните овај фајл у главни директоријум вашег сајта

6. Потврдите верификацију

Поступак је готов.

Тек сада подешавате MX Record. У cPanelu у секцији email имате MX Entry. Унесете 5 записа, прво Priority, потом Destination. Записи су на ОВОМ линку.

Ово радите за коначну активацију.

У току пробног периода од 14 дана у административној конзоли моћи ћете да додате само 10 корисника. Тек када истекне пробни период можете додати све наставнике/ученике у зависности од броја корисника које сте навели приликом регистрације.

 

У административној конзоли https://admin.google.com/имате опцију за додавање корисника. Поступак је веома једноставан, уписује се име, презиме, имејл адреса, лозинка...

 

Појединачан унос корисника:

1. Add new user (Додати новог корисника)


2. Попуните поља:

First name: Име

Surname: Презиме

Primary email: службени мејл који ће користити (imeprezime@mojaskola.edu.rs)

Secondary email: мејл који већ поседује/ користи, приватни мејл

Password:

Изаберите један од ова два начина за креирање лозинке:

А) укуцајте лозинку коју желите али означите поље да се кориснику понуди промена лозинке при првом логовању (Ask for a password change at the next sign-in)

Б) означите да желите аутоматско креирање лозинке (Automatically generate a password) али означите поље да се кориснику понуди промена лозинке при првом логовању (Ask for a password change at the next sign-in)

Потврдите поље да се дода корисник:

Add new user






 

Могу се унети сви корисници одједном, пратите следеће кораке:

1. Users

2. Bulk update users


3. Сви корисници морају бити унети у предвиђеном обрасцу, преузмите га и попуните (Download blank CSV template). Када попуните, приметићете 3. Корак који вам је овде понуђен да учитате тај образац(UploadCSV file/Attach CSV file)






 






Тим дигиталних ментора при ЗУОВ-у



Тим дигиталних ментора при ЗУОВ-у