понедељак, 6. април 2020.

Писмени задатак - 6. разред

Драги шестаци,
у документу вам је писмени задатак за девојчице и дечаке.
Куцајте, немојте слати слике. Имате 2 сата, то је више него довољно. Потпишите се, име, презиме и одељење.
Урадите своју групу и пошаљите или овде у виду задатка или на мејл       gucafrancuski@gmail.com


6.4.2020.                                                          Шести разред, група : Дечаци
Име, презиме и одељење:_____________________________________
Le deuxième devoir écrit – Други писмени задатак

1. Le futur proche - Блиско будуће време
(Напиши глагол у блиском будућем времену у лицу које се тражи)
Le futur proche - Блиско будуће време
DANSER
MONTER
JE
JE
TU
TU
IL
IL
NOUS
NOUS


2. Le présent -Садашње време
        (Напиши глагол у загради у садашњем времену у лицу које се тражи)


Le présent -Садашње време
JE


(AIMER) le chocolat.
TU


(RESTER) ici.
IL


(JOUER) du piano.
NOUS


(CHANTER) tous les jours.
VOUS


 (ADORER) les fruits.
VOUS


(AVOIR) deux frères.
NOUS


(SAVOIR) jouer au foot.
IL


(ÊTRE) serbe.


3. Преведи реченице на српски језик:

Vous jouez au basket.

Il sait skier.

Tu joues du piano.

Ils chantent.


Марија Јакшић - Marie Soleil

6.4.2020.                                                          Шести разред, група : Девојчице
Име, презиме и одељење:_____________________________________
Le deuxième devoir écrit – Други писмени задатак

1. Le futur proche - Блиско будуће време
(Напиши глагол у блиском будућем времену у лицу које се тражи)
Le futur proche - Блиско будуће време
RESTER
CHANTER
JE
JE
TU
TU
IL
IL
NOUS
NOUS


2. Le présent -Садашње време
        (Напиши глагол у загради у садашњем времену у лицу које се тражи)

Le présent -Садашње време
JE


(JOUER) du piano.
TU

(ADORER) les fruits.

IL

(RESTER) ici.

NOUS

(AIMER) le chocolat.

VOUS


(CHANTER) tous les jours.
TU

(SAVOIR) jouer au foot.

NOUS


(AVOIR) deux frères.
ILS

(ÊTRE) serbe.



3. Преведи реченице на српски језик:

Il joue au basket.

Vous savez skier.

Nous jouons du piano.

Ils dansent.


Марија Јакшић - Marie Soleil


недеља, 5. април 2020.

Решења вежбања за кондиционал презента - 7. разред

1. Напишите овај глагол у кондиционалу у свим лицима (преведите на српски сваки облик):

AIMER - волети


J'aimerais - Ја бих волео
Tu aimerais - Ти би волео
Il aimerait - Он би волео
Nous aimerions - Ми бисмо волели
Vous aimeriez - Ви бисте волели
Ils aimeraient - Они би волели

2. Написаћемо 5 жеља помоћу глагола које вам предлажем...реченице можете допунити.

(употребите следеће глаголе...parler, apprendre, sortir, chanter, jouer au foot/ basket)

Рецимо:

J'aimerais parler français. - Волела бих да говорим француски.

Je voudrais apprendre le français. -  Желела бих да научим француски.
J'aimerais sortir dehors. - Волела бих да изађем напоље.
Je voudrais chanter. - Волела бих да певам.
J'aimerais jouer au basket. - Волела бих да играм кошарку.



Марија Јакшић - Marie Soleil

Решења вежбања припреме за писмени задатак - 5. разред


1. 
Les jours, les nombres, les mois -Дани, бројеви до 20, месеци
    Повежи реч на француском и значење на српском језику:

1. LUNDI                     A) ДЕСЕТ                                  1._C____
2. DIX                          B) МАЈ                                       2._A____
3. MARS                      C) ПОНЕДЕЉАК                      3.__D___
4. CINQ                        D) МАРТ                                   4._E____
5. MAI                          E) ПЕТ                                       5._B___


2. 
Présent - Садашње време


Глагол у загради напиши у садашњем времену:

Je __PARLE____(parler) anglais.
Tu___CHANTES___(chanter) tous les jours.
Il ___AIME____(aimer) le chocolat.
Nous _RESTONS__ (rester) ici.
Vous__ADOREZ___(adorer) les fruits.
Ils__JOUENT____(jouer) du piano.


3. 
Présentation - Ma famille - Представљање - Моја породица


Напиши на српском језику шта значе ове реченице: (Миланова кућа)

Увек можете превести реченице... на пример:


- Зовем се Милан...не мора се у српском језику наглашавати лична заменица ЈА.

Оба одговора се признају.

Salut !___Здраво!___________________
Je m'appelle Milanne.___Ја се зовем Милан.___________
J'ai onze ans._____Ја имам 11 година.__________
J'habite Paris.____Ја живим у Паризу.____________
J'habite ici avec ma famille.__Ја живим овде са мојом породицом.________
Ma maison est blanche et rouge._Моја кућа је бела и црвена._____
J'adore ma famille._____Ја обожавам моју породицу.___________

Марија Јакшић - Marie Soleil

Решења вежбања припреме за писмени задатак - 8. разред

1. Le futur simple- Прости футур 

Nous__AIMERONS__(aimer)
Ils___CHANTERONT_____(chanter)
Je____SORTIRAI______(sortir)
Tu ___POURRAS_____(pouvoir)
IL____VOUDRA______(vouloir)
Nous___LIRONS_______(lire)
Vous __DIREZ________(dire)
ILs____APPRENDRONT______(apprendre)

2. Le conditionnel présent - Кондиционал презента 

Nous__AIMERIONS___(aimer)
Ils____CHANTERAIENT______(chanter)
Je___SORTIRAIS_____(sortir)
Tu ___POURRAIS____(pouvoir)
IL___VOUDRAIT_____(vouloir)
Nous___LIRIONS_______(lire)
Vous __DIRIEZ________(dire)
ILs____APPRENDRAIENT_____(apprendre)

2. Le passé composé - Сложени перфекат 


Je__SUIS  SORTI(E)_____(sortir)
Tu __AS  PU______(pouvoir)
IL___A  VOULU_____(vouloir)
Nous__AVONS   LU______(lire)
Vous __AVEZ   DIT_______(dire)
ILs___ONT APPRIS_____(apprendre)

Марија Јакшић - Marie Soleil

Решења вежбања припреме за писмени задатак - 6. разред

1. Le futur proche - Блиско будуће време

parler

Je___VAIS PARLER_____
Tu___VAS PARLER________
IL____VA PARLER________
Nous__ALLONS PARLER_______
Vous___ALLEZ PARLER_____
Ils____VONT PARLER________

2. Le présent -Садашње време 


Je _PARLE___(parler) anglais.
Tu_CHANTES____(chanter) tous les jours.
Il __AIME____(aimer) le chocolat.
Nous _RESTONS__ (rester) ici.
Vous_ADOREZ__(adorer) les fruits.
Ils___JOUENT_____(jouer) du piano.


Je ___SUIS______ (être) serbe.
Il ____SAIT________(Savoir) jouer au foot.
Nous __AVONS_______(Avoir) deux frères.


3. Превод реченица на српски језик:


Je joue au basket._Он игра кошарку.___
Nous savons skier._Ми знамо да скијамо.____________
Vous jouer du piano._Ви свирате клавир._____________
Ils dessinent le piano.__Они цртају клавир___________

Марија Јакшић - Marie Soleil

уторак, 31. март 2020.

Седми разред - 30.3. до 3.4.2020.

Драги ученици,

у овој седмици ћемо наставити да вежбамо кондиционал презента.
Једна од употреба кондиционала је изражавање жеља.

Код глагола прве групе на цео глагол(инфинитив) додају се наставци:
- ais, ais, ait, ions, iez, aient

Ваш задатак је:

1. Напишите овај глагол у кондиционалу у свим лицима (преведите на српски сваки облик):

AIMER - волети

2. Написаћемо 5 жеља помоћу глагола које вам предлажем...реченице можете допунити.

(након кондиционала приметићете да стоји цео глагол тј. инфинитив, употребите следеће глаголе...parler, apprendre, sortir, chanter, jouer au foot/ basket)

J' aimerais voyager à Belgrade. Волела бих да путујем у Београд.
Јe voudrais apprendre l'italien. Желела бих да научим италијански.


Решења очекујте у недељу, до тада пошаљите ваш домаћи.


Ваша,
Марија Јакшић - Marie Soleil

недеља, 29. март 2020.

Писмени задатак - осми разред - припреме за 7. и 9. април

Драги ученици,

теме за писмени задатак који ћемо одржати 7. и 9. априла су следеће:

1. Le futur simple  (Је ћу причати)
- глаголи на ER, IR (на цео глагол тј. инфинитиф додајемо наставке)

Je parlerAI
Tu sortirAS
Il partirA
Nous chanterONS
Vous resterEZ
Ils finirONT

- неправилни глаголи (учи се прво лице напамет како бисте запамтили основу, наставци су исти као у претходним примерима)

 - venir -  doći - Je VIENDRai
- pouvoir - moći - Je POURRai
- vouloir - želeti - Je VOUDRai
- lire - čitati -Je LIRai
- dire - reći - Je DIRai
- prendre - uzeti -Je PRENDRai
- apprendre - ućiti - J' APPRENDRai

Хајде да вежбамо - напишите у футуру:

Nous_______________(aimer)
Ils___________________(chanter)
Je___________________(sortir)
Tu ________________(pouvoir)
IL_________________(vouloir)
Nous___________________(lire)
Vous ___________________(dire)
ILs_____________________(apprendre)

2. Le conditionnel présent - Кондиционал презента (Ја бих причао):

- глаголи на ER, IR (на цео глагол тј. инфинитиф додајемо наставке)

Je parlerAIS
Tu sortirAIS
Il partirAIT
Nous chanterIONS
Vous resterIEZ
Ils finirAIENT

- неправилни глаголи (учи се прво лице напамет како бисте запамтили основу, наставци су исти као у претходним примерима)

 - venir -  doći - Je VIENDRais
- pouvoir - moći - Je POURRais
- vouloir - želeti - Je VOUDRais
- lire - čitati -Je LIRais
- dire - reći - Je DIRais
- prendre - uzeti -Je PRENDRais
- apprendre - ućiti - J' APPRENDRais

Хајде да вежбамо - напишите у кондиционалу презента:

Nous_______________(aimer)
Ils___________________(chanter)
Je___________________(sortir)
Tu ________________(pouvoir)
IL_________________(vouloir)
Nous___________________(lire)
Vous ___________________(dire)
ILs_____________________(apprendre)

2. Le passé composé - Сложени перфекат - Ја сам причао

Уз être - у женском роду додаје се  E, а у множини S:

- sortir - Nous sommes venuS
- partir - Elle est  partiE
 - venir - elles sont partiES

Уз avoir - не додаје се ништа (ни у женском роду, ни у множини)

- pouvoir - Elle a pu
- vouloir - Nous avons voulu
- lire - Il a lu
- dire - Vous avez dit
- prendre - Ils ont pris
- apprendre - Tu as appris


Je___________________(sortir)
Tu ________________(pouvoir)
IL_________________(vouloir)
Nous___________________(lire)
Vous ___________________(dire)
ILs_____________________(apprendre)

Марија Јакшић - Marie Soleil

Писмени задатак - шести разред - припрема за 6.4. 2020.

Драги ученици,

теме за писмени задатак који ћемо одржати 6.4. су следеће:

1. Le futur proche - Блиско будуће време
Гради се од садашњег времена глагола  aller и инфинитива(цео глагол):

tomber

Je vais tomber
Tu vas tomber
Il va tomber
Nous allons tomber
Vous allez tomber


Урадите ове примере:


parler

Je_____________________
Tu_____________________
IL_____________________
Nous___________________
Vous___________________
Ils_____________________

2. Le présent -Садашње време (глаголи на -ER (parler, aimer, chanter, jouer, adorer), savoir, avoir, 
être )

Да се подсетимо -  садашње време настаје када од глагола одузмете наставак - ER,
па на ту основу додате наставке за садашње време:

- Е
- ЕS
- E
- ONS
- EZ
- ENT

TOMBER
TOMB

Je tombE
Tu tombES
Il tombE
Nous tombONS 
Vous tombEZ
Ils tombENT


Хајде да вежбамо:

Je _____________(parler) anglais.
Tu_____________(chanter) tous les jours.
Il _____________(aimer) le chocolat.
Nous ___________ (rester) ici.
Vous____________(adorer) les fruits.
Ils______________(jouer) du piano.

Ови глаголи су неправилни и уче се напамет:

Avoir - imati
être – jesam
Savoir - znati
j'ai
tu 
as
il 
a
nous 
avons
vous 
avez
ils 
ont
je suis
tu 
es
il 
est
nous 
sommes
vous 
êtes
ils 
sont
je sais
tu s
ais
il s
ait
nous s
avons
vous s
avez
ils s
avent

Je ________________ (être) serbe.
Il _________________(Savoir) jouer au foot.
Nous ________________(Avoir) deux frères.

3. Превод реченица на српски језик:

jouer du piano - свирати клавир
jouer du violon - свирати виолину
jouer au foot - играти фудбал

jouer au tennis - играти тенис
danser - плесати

chanter - певати
parler français - говорити француски
dessiner - цртати
nager - пливати
skier - скијати

Je joue au basket.________________________________
Nous savons skier.________________________________
Vous jouer du piano.________________________________
Ils dessinent le piano._____________________________

Марија Јакшић - Marie Soleil

Писмени задатак - пети разред - припрема за 8.4.

Драги ученици,

теме за наш писмени задатак кога ћемо одржати 8.4.2020. су следеће:

1. Les jours, les nombres, les mois -Дани, бројеви до 20, месеци
    (ове теме имате у свесци и уџбенику)

2. Présent - Садашње време

    (само глаголи прве групе на - ER, рецимо PARLER)

 3. Présentation - Ma famille - Представљање - Моја породица
    ( превод са француског на српски језик)

Ево како ће то изгледати:

1. Повежи реч на француском и значење на српском језику:

1. LUNDI                     A) ДЕСЕТ                                  1._______
2. DIX                          B) МАЈ                                       2._______
3. MARS                      C) ПОНЕДЕЉАК                      3._______
4. CINQ                        D) МАРТ                                   4._______
5. MAI                          E) ПЕТ                                       5._______


2. Глагол у загради напиши у садашњем времену:

Да се подсетимо -  садашње време настаје када од глагола одузмете наставак - ER,
па на ту основу додате наставке за садашње време:

- Е
- ЕS
- E
- ONS
- EZ
- ENT

TOMBER
TOMB

Je tombE
Tu tombES
Il tombE
Nous tombONS 
Vous tombEZ
Ils tombENT


Хајде да вежбамо:

Je _____________(parler) anglais.
Tu_____________(chanter) tous les jours.
Il _____________(aimer) le chocolat.
Nous ___________ (rester) ici.
Vous____________(adorer) les fruits.
Ils______________(jouer) du piano.


3. Напиши на српском језику шта значе ове реченице: (Миланова кућа)
 (обновите боје)

Salut !_____________________________________
Je m'appelle Milanne.___________________________
J'ai onze ans.____________________________
J'habite Paris.______________________________
J'habite ici avec ma famille.__________________________
Ma maison est blanche et rouge._______________________
J'adore ma famille.__________________________________

Марија Јакшић - Marie Soleil

Секција Франколеж - 30.3.2020. - НТЦ систем учења

Драги ученици,

стигао је још један рад за моју песму.

Ово је диван пример НТЦ система учења. 

У НТЦ систему се истиче учење помоћу слика и асоцијација.

(пример су оне наше мапе ума, моје занимљиве / смешне/ нелогичне реченице "Ја те искрено не волим извини", "Мој тата стално носи вунену сукњу", ваши дивни цртежи, учење уз римоване српско - француске стихове)

Браво Андреа!!!

Покушајте и ви да (уколико желите, није обавезно, када и ако стигнете), на свој начин кроз цртеже прикажете стихове песме.



Марија Јакшић - Marie Soleil