среда, 22. април 2020.

6. Седмаци - шеста седмица - 6. домаћи - (22.4. - 27.4.)



Priprema  za pismeni  zadatak
(Pismeni zadatak je u sredu 29.4.– dogovorićemo se o vremenu kada)
1. Futur (ceo glagol + nastavci – nije važno koji glagol radite, nećete dobijati nepravilne)
Futur simple

je parlerai
tu
parleras
il
parlera
nous
parlerons
vous
parlerez
ils
parleront

Futur simple

je sortirai
tu
sortiras
il
sortira
nous
sortirons
vous
sortirez
ils
sortiront


2. Kondicional prezenta (ceo glagol + nastavci – nije važno koji glagol radite, nećete dobijati nepravilne)

Conditionnel présent

je parlerais
tu
parlerais
il
parlerait
nous
parlerions
vous
parleriez
ils
parleraient

Conditionnel présent

 

je sortirais
tu
sortirais
il
sortirait
nous
sortirions
vous
sortiriez
ils
sortiraient








3. Složeni perfekat - Passé composé (možete dobiti samo ova 4 glagola na pismenom)


Uz être         
Uz avoir
PARTIR
VENIR
FINIR
CHOISIR
Passé composé

je suis parti
tu es
parti
il est
parti
elle est partie
nous sommes
partis
vous êtes
partis
ils sont
partis
elles sont parties

Passé composé

je suis venu
tu es
venu
il est
venu
elle est venue
nous sommes
venus
vous êtes
venus
ils sont
venus
elles sont venues
Passé composé

j'ai fini
tu as fini
il a fini
nous avons fini
vous avez fini
ils ont fini

Passé composé

j'ai choisi
tu as choisi
il a choisi
nous avons choisi
vous avez choisi
ils ont choisi







Domaći   (rok je do ponedeljka 27.4.2020. u 12h):
1. Futur:
J' ______________ (aimer)
Il _______________ (sortir)
Ils________________ (chanter)

2. Kondicional prezenta:
Tu___________________ (sortir)
Nous_________________ (rester)
Vous_________________ (adorer)

3. Složeni perfekat - Passé composé

Tu _________________ (finir)
Elle___________________ (sortir)
Elles_________________________ (venir)
Nous_______________________ (choisir)
Vous______________________ (venir)
Ils________________________(choisir)
Elles______________________ (sortir)

4. Osmisli sam po jedan primer u futuru, kondicionalu prezenta i složenom perfektu:
1. ________________________________________________________________
2. ________________________________________________________________
3. ________________________________________________________________

            Марија Јакшић – Marie Soleil


уторак, 21. април 2020.

6.Петаци - Шеста седмица, лекција и домаћи – 21.4.2020. ДО 24.4.2020.


6. Шеста седмица, лекција и домаћи – 21.4.2020. ДО 24.4.2020.
Нова лекција је на странама 92 и 93.


Страна 92
Прочитајте називе занимања у мушком и женском роду (masculin – мушки род, féminin – женски род) На мојој слици су написани називи занимања и речи. О овоме ћемо детаљније учити у 6. Разреду.
Домаћи 1:
Напишите занимање за 1 мушку и 1 женску особу. На пример:
C’est Annie. Elle est cuisinière. (То је Ани. Она је куварица.)
C’est Nicolas. Il est photographe. (То је Никола. Он је фотограф.)

Страна 93
Време је да говоримо о вашим активностима, шта радите и чиме се бавите.
Потребан нам је глагол  FAIRE (бавити се, радити...) у садашњем времену:
Présent
Je  fais
tu f
ais
il f
ait
nous
      faisons
vous
faites
ils
                  font

Је fais du basket. Ја играм кошарку.
Il fait du violon. Он свира виолину.

Домаћи 2:

Допуните реченице одговарајућим обликом глагола FAIRE у садашњем времену:

Je _________du sport. Бавим се спортом.
Tu___________de la danse. Т
и се бавиш плесом.
Il___________ du basket. Он игра кошарку


Рок за завршетак је петак 24.4.2020. u 12h):

6. Шестаци- шеста седмица (21.4. – 24.4.)



У овој седмици учимо сложени перфекат – le passé composé којим се описује радња која завршена у прошлости. Лекција је на странама 98 и 99 али је по мени тешко научити нешто из књиге. О овом времену можете прочитати на овом блогу и из овог видеа:

Домаћи :

Погледајте детаљно прошло време ова два глагола а онда покушајте да решите примере испод табеле:
сложени перфекат – le passé composé
PARTIR
FINIR

je suis parti
tu es
parti
il est
parti
elle est partie
nous sommes
partis
vous êtes
partis
ils sont
partis
elles sont parties


j'ai fini
tu as fini
il a fini
nous avons fini
vous avez fini
ils ont fini

SORTIR
CHOISIR
ЈЕ suis sorti
TU
IL
ЕLLE
NOUS
VOUS
ILS
ELLES
Ј'ai choisi
TU
IL
ЕLLE
NOUS
VOUS
ILS
ELLES

Рок за завршетак је петак 24.4.2020. u 12h.
Марија Јакшић – Marie Soleil


четвртак, 16. април 2020.

Osmi razred - peta sedmica - J'adore cette ville - 13.4.do 22.4.

Ove sedmice imate malo kreativniji zadatak koji bi vodio do toga da vaši odgovori/ radovi budu različiti, ne jednoobrazni.

Treba da predstavite (slika i tekst) omiljeni grad / selo / zemlju.
Postaviću vam  po " pitanja koja povlače 9 odgovora.
U drugom pitanju treba da se upotrebi superlativ a zatim navede razlog, opiše - kaže nešto više o tom gradu...

le / la / les   plus  + pridev (paziti da li treba da bude u muškom ili ženskom rodu)

Il est le plus bavard (beau -lep).
Elle est la plus bavarde ( belle - lepa)

Evo pitanja:

Quelle ville tu adores ? Quel village tu adores ? Quel pays tu adores ? (Koji?)

Pourquoi tu l'adores ? (Zašto. Parce que...zato što)

Pourquoi elle / il est intéressant pour toi ?


Radove predajete do srede 22.4.2020 u 12 časova - poštujte rok, posle se ne prihvata (moramo da se organizujemo).


За крај, уживајте у празнику,  Христос Васкрсе - Јoyeuses Pâques !



Marija Jakšić - Marie Soleil

среда, 15. април 2020.

Пета седмица - седми разред - Негација- (13.4. - 22.4.2020.)

Ове седмице треба да научимо како да кажемо реченице у негативном облику.

а) До сада смо негативне реченице писали помоћу "ne.....pas":
Je ne parle pas.

Сада учимо и друге могућности негирања.Уместо (ne)......pas можемо да употребимо и друге речи: :

ne....plus - не више
ne....jamais - никад
ne....rien - ништа
ne.... personne - никога

Je ne parle plus.

б) Важно је запамтити и следеће. Уколико у потврдној реченици стоји на пример:

 - увек (toujours) у негативној се замењује са никада (jamais)...итд:

toujours....jamais - увек....никада
quelque chose....rien - нешто....ништа
quelqu'un....personne - неко.....нико
encore....plus - још....више

Je vais souvent/toujours à Belgrade.
Je ne vais jamais  à Belgrade.



Овде су још неки од примера и  објашњења негације:

https://francuskisabojanom.com/2014/12/24/la-negation-odrican-oblik/

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/30/odrican-oblik-la-negation/

Домаћи:

Осмислите речнице за примере негативних реченица (за објашњења под а и б).
Морате мало сами истраживати, бити оригинални.
Немојте сви писати исте реченице - све на исти начин.

Савет :

- увек се трудите да будете оригинални!
- када научите лекцију, осмислите и урадите нешто додатно што не мора бити преобимно већ креативно, маштовито и оригинално . То је нешто што ви волите. (цртеж са речима на француском, мапу ума коју смо цртали, неку слику са текстом помоћу мобилног телефона, презентацију са 1-2 слајда, српско-француски стих) . Можете добити или оцену више или уз тачно урађен домаћи, можете бити и 5+. То би вам могло значити уколико слабије урадите неки следећи домаћи.

Рок за завршетак је среда 22.4.2020. у 12 часова.
Немојте каснити јер вам то умањује оцену.


За крај, уживајте у празнику,  Христос Васкрсе - Јoyeuses Pâques !


Марија Јакшић - Marie Soleil

Пета седмица – пети разред – Предлози ; Места у граду (13.4. – 22.4.2020.)



Први део лекције се односи на предлоге (страна 89 у уџбенику).

Ова лекција доноси два плуса јер имате, због наше припреме за писмени која је одузела више времена, 2 кратка домаћа. Нису тешки, трудила сам се да вам олакшам .

1. Погледајте слике са предлозима на страни 89, затим погледајте видео.

Повежите предлог на француском са значењем на српском језику.

Dans

Devant

Derrière

À côté de

Sous

Sur

Entre

À droite de

À  gauche de

поред


у

на

иза

лево од
испред

десно од

између


испод
   
2. Која 3 предлога нису приказана у видеу а има их у лекцији у уџбенику?
Гледајући слике у уџбенику, претходно вежбање, шта ова 3 предлога значе?






Други део лекције се односи на Места у граду (страна 90 у уџбенику)
1. Ваш задатак је да препишете речи на француском и напишете шта оне значе на српском.
Ево значења речи на српском (измешане су у односу на речи на француском):

- парк, библиотека, ресторан, железничка станица, биоскоп, музеј, базен, кафић, золошки врт, школа, клизалиште, стадион, болница; 

Неке од ових речи су вам већ познате (le café, le zoo; le parc, le restaurant...)

Ево и једног речника, уколико вам затреба:

2. Док тражите њихово значење, погледајте и вежбање 1 у уџбенику. Питање за вас је :
Којим бројем је приказана свака од ових речи ? Запишите реч на француском, значење речи и број поред значења речи у свесци.
На пример:
1.  le cinéma - биоскоп

Савет :

- увек се трудите да будете оригинални!
- када научите лекцију, осмислите и урадите нешто додатно што не мора бити преобимно већ креативно, маштовито и оригинално . То је нешто што ви волите. (цртеж са речима на француском, мапу ума коју смо цртали, неку слику са текстом помоћу мобилног телефона, презентацију са 1-2 слајда, српско-француски стих) . Можете добити оцену више, уз тачно урађен домаћи, можете бити и 5+. То би вам могло значити уколико слабије урадите неки следећи домаћи.


Рок за завршетак је среда  22.4.2020. до 12 часова. Немојте каснити, важно је да домаћи предате у року јер и то доприноси вашој оцени.

За крај, уживајте у празнику,  Христос Васкрсе драги моји петаци - Јoyeuses Pâques !

Марија Јакшић – Marie Soleil