18.01.2018., Јасмина Лелековић је објавила текст инспирисан радом наше колегинце Марије Јакшић, која позитивном енергијом и стваралачким радом покреће ученике на активност. Њене речи преносимо у целости.
"Припремајући се за наставу често користим ресурсе на интернету. Када сам недавно тражила идеју како да ученицима приближим правила изговора француских гласова и час учиним занимљивијим, пронашла сам један видео-клип о мачку Шамињону који учи да чита.Захваљујући њему, моји ученици су брзо савладали основна правила, а ја сам упознала колегиницу која са огромним ентузијазмом ученицима преноси своју љубав према француском језику.
Подржавајући примере добре наставне праксе, одлучила сам да напишем текст о Марији Јакшић, професорки француског језика у Основној школи „Академик Миленко Шушић” у Гучи.
Yоу Тубе канал који Марија уређује Francais avec SM Learn french
https://www.youtube.com/channel/UCaymxtWrAgIDNIcssp2ATkg
садржи тренутно преко седамдесет видео-лекција, намењених за учење и обнављање граматике, ортографије, лексике, али и упознавање француске културе и цивилизације. Оно што ми је, као наставнику, посебно привукло пажњу, јесте присутан одређен број клипова који су направили ученици. Уживање је слушати ученике у улози професора, видети колико труда су уложили, па чак и када направе грешку, симпатично је.
Питала сам Марију колико времена јој одузима прављење видео-лекција, а она ми је препоручила апликацију КинеМастер, коју је могуће инсталирати у мобилном телефону и уз једноставне операције креирати видео и фото монтаже. Ученици радо прихватају изазове, посебно када користе модерне технологије, а много више времена јој одузима то што у кабинету нема компјутер, па доноси свој, а интернет конекција је веома слаба. Многи се проналазе у овоме, зар не?
https://www.youtube.com/channel/UCaymxtWrAgIDNIcssp2ATkg
садржи тренутно преко седамдесет видео-лекција, намењених за учење и обнављање граматике, ортографије, лексике, али и упознавање француске културе и цивилизације. Оно што ми је, као наставнику, посебно привукло пажњу, јесте присутан одређен број клипова који су направили ученици. Уживање је слушати ученике у улози професора, видети колико труда су уложили, па чак и када направе грешку, симпатично је.
Питала сам Марију колико времена јој одузима прављење видео-лекција, а она ми је препоручила апликацију КинеМастер, коју је могуће инсталирати у мобилном телефону и уз једноставне операције креирати видео и фото монтаже. Ученици радо прихватају изазове, посебно када користе модерне технологије, а много више времена јој одузима то што у кабинету нема компјутер, па доноси свој, а интернет конекција је веома слаба. Многи се проналазе у овоме, зар не?
Инспирисана мелодичношћу француског језика, Марија је отишла и корак даље. Пре извесног времена, захваљујући песничким подневима које организује њен колега, открила је свој таленат за поезију и почела да пише песме, за децу, али и за своју душу. Поезијом је успела да „зарази” и своје ученике, из чега су проистекле видео-лекције у стиху.
https://www.youtube.com/watch?v=uIByNoPzfxQ
https://www.youtube.com/watch?v=NG3Pfh1RA74
https://www.youtube.com/watch?v=uIByNoPzfxQ
https://www.youtube.com/watch?v=NG3Pfh1RA74
Марија нас подсећа да ученике интересује све оно што ради професор. Увек им је то занимљиво, то је мистерија коју морају да открију. Тако се и ученици, следећи примере одраслих, упуштају у неистражено, а улога наставника је да их подржи, јер ако не покушају, не могу ни успети.
Поред Yоу Тубе канала, Марија уређује и блог који садржи прегршт вежби и лекција за учење француског. Посебну пажњу посветила је и припремама за такмичење, објединивши тестове са свих нивоа у последњих десетак година.
http://francaisavecsm.blogspot.rs/
http://francaisavecsm.blogspot.rs/
У раду на Yоу Тубе каналу помаже јој ћерка Теодора. Пре годину дана добила је и помоћ у раду на Facebook страници Francolègе.
https://www.facebook.com/francollege/
То је Милица Марковић, млада, креативна и детаљна професорка француског. Она објављује све занимљивости које и сама користи у настави.
Колико сарадња са другим колегама и тимски рад утичу на продуктивност, најбоље говори чињеница да колеге мотивишу једни друге, несебично деле идеје и наставне материјале, а Марија нам открива да често, сасвим неочекивано, настају часови корелације више предмета. Венови дијаграми и презент француских глагола само су један у низу. Такође, оно што ми је било интересантно, а може послужити као пример свима нама, јесте својеврсно повезивање четири основне и једне средње школе поводом месеца Франкофоније, када су професори са својим ученицима заједнички радили на пројекту Зашто учити француски језик.
https://www.facebook.com/francollege/
То је Милица Марковић, млада, креативна и детаљна професорка француског. Она објављује све занимљивости које и сама користи у настави.
Колико сарадња са другим колегама и тимски рад утичу на продуктивност, најбоље говори чињеница да колеге мотивишу једни друге, несебично деле идеје и наставне материјале, а Марија нам открива да често, сасвим неочекивано, настају часови корелације више предмета. Венови дијаграми и презент француских глагола само су један у низу. Такође, оно што ми је било интересантно, а може послужити као пример свима нама, јесте својеврсно повезивање четири основне и једне средње школе поводом месеца Франкофоније, када су професори са својим ученицима заједнички радили на пројекту Зашто учити француски језик.
За крај разговора са Маријом, чији надимак, Marie Soleil, одише ентузијазмом и позитивном енергијом, питала сам да ли вреди сав труд. Хтела сам да сазнам шта је мотивише да, у време када се наставници суочавају са низом проблема и изазова, континуирано буде активна и креативна. Марија мисли да сав овај труд вреди. На првом месту, остаје траг, видео-клипови, песме, материјал који ће се користити годинама. Затим, својим радом инспирише и своје дете које пише песме. Буди и препознаје таленте у својим ученицима. Срећна је јер сматра да задатак у животу није само да оџивимо свој живот, већ да оставимо печат у времену, као и да усмеримо и помогнемо другима.
Није ме изненадио овај позитиван став према животу. Њен животни мото је осликан у песми: „Какве мисли – такав живот”
Нема коментара:
Постави коментар