недеља, 12. јул 2020.

ПРОГРАМ НАСТАВЕ И УЧЕЊА ЗА ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК ЗА ПЕТИ РАЗРЕД


ПРОГРАМ НАСТАВЕ И УЧЕЊА ЗА ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК 
ЗА ПЕТИ РАЗРЕД                                             

ОПШТИ ЦИЉ ЗА ПРЕДМЕТ
Циљ наставе и учења страног језика је да се ученик усвајањем функционалних знања о језичком систему и култури  и развијањем стратегија учења страног језика оспособи за основну писмену и усмену комуникацију и стекне позитиван однос према другим језицима и културама, као и према сопственом језику и културном наслеђу.
Циљ наставе страног језика у основном образовању заснива се на потребама ученика које се остварују овладавањем комуникативних вештина и развијањем способности и метода учења страног језика.
Циљ наставе страног језика у основном образовању стога јесте: развијање сазнајних и интелектуалних способности ученика, његов их хуманистичких, моралних и естетских ставова, стицање позитивног односа према другим језицима и културама, као и према сопственом језику и културном наслеђу, уз у важавање различитости и навикавања на отвореност и комуникацију, стицање свести и сазнања о функционисању страног и матерњег језика. Током основног образовања, ученик треба да усвоји основна знања из страног језика која ће му омогућити да се у једноставној усменој и писаној комуникацији споразумева са људима из других земаљ а, усвоји норме вербалне и невербалне комуникације у складу са специфичностима језика који учи, као и да настави на вишем нивоу образовања и самостално, учење истог или другог страног језика.
Учење другог страног језика, ослањајући се на искуства и знања стечена учењем првог страног
језика,поспешује стицање вишејезичке и вишекултурне компетенције и развијање свести о језичком богатству ужег и ширег окружења.

















САДРЖАЈИ И ИСХОДИ ЗА ПЕТИ РАЗРЕД
Број часова:
Недељно: 2 часа                                                                                                  Годишње: 72 часа
ОБЛАСТ / ТЕМА
Комуникативне функције
ИСХОДИ
По завршеној теми/области ученикће бити у стању да у усменој и писаној комуникацији:

САДРЖАЈИ

НАЧИН И ПОСТУПАК ОСТВАРИВАЊА
ПРОГРАМА


Поздрављање
- поздрави и отпоздрави,
примењујући најједноставнија језичка средства
Salut !Tu vas bien ? Bonjour, çava ? Ça va, merci!Bonsoir !
Bonnenuit !
Bonjour, Monsieur. Aurevoir, Madame. A demain. A bientôt.
Питање интонацијом.


-Користи се комуникативно- интерактивни приступ
-граматички садржаји се уводе индуктивном методом

- рад на пројекту као задатку који остварује корелацију са другим предметима и подстиче ученике на студиозни и истраживачки рад;

-за увођење новог лексичког материјала користе се познате граматичке структуре и обрнуто.

Рад у паровима, малим и великим групама (мини-дијалози, игра по улогама, симулације итд.)

Мануелне активности (израда паноа, презентација, зидних новина, постера и сл.)

Вежбе слушања (према упутствима наставника или са аудио-записа повезати појмове, додати делове слике, допунити информације, селектовати тачне и нетачне исказе, утврдити хронологију и сл.)

Игре примерене узрасту

Класирање и упоређивање (по количини, облику, боји, годишњим добима, волим/не волим,
компарације...)

-повезивање краћег текста и реченица са сликама/илустрацијама;

-попуњавање формулара (пријава за курс, претплату на дечији часопис или сл, налепнице нпр. за пртљаг);
-писање честитки и разгледница; писање краћих текстова;

-Увођење дечије књижевности и транспоновање у друге медије: игру, песму, драмски израз, ликовни израз.

-кроз израду презентација на рачунару или видео лекције коју ће ученици представити

- кроз праћење ангажовања ученика у праћењу курса и изради задатака у дигиталном уџбенику.






Представљање себе и других; давање основних информација о себи; давање и и тражење основних информација о другима
-    представи себе и другог
-    разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих
Je m’appelle Milica. Je suis serbe. J’habite à Kragujevac.
Tu t’appelles comment ? Comment allez- vous ?
Tu habites où ?
J’ai onze ans. Et toi, tu as quel âge.
C’est mon copain /ma sœur / mon père. Il s’appelle Zoran.
Ненаглашене личне заменице у функцији субјекта.
Наглашене личне заменице (moi, toi) Присвојни придеви (mon/ ma, ton/ ta, son/ sa).
Упитне речи (comment, quel/ quelle). Основни бројеви 1-100.
Презент глагола avoir и être и глагола прве групе.














Разумевање и давање једноставних упутстава и налога
- разуме упутства и налоге и
реагује на њих
Qui est absent ? Qui n’est pas ?
Vous comprenez ? C’est clair ? Je ne comprends pas. Vous pouvez répéter, s’il vous plait ? Ecoutez ! Répondez !
Lisez ! Regardez ! Dessinez ! Vous allez écouter un dialogue.
Ouvrez / fermez vos livres. Levez la main. Prenez vos cahiers.
Dépêchez-vous ! Très bien ! C’est parfait ! Vous avez fini ? J’ai fini. J’ai fait mon devoir.
Pardon,Madame, je suis en retard. Императив фреквентних глагола. Блиско будуће време (у устаљеним изразима везаним за активности у учионици).
Сложени перфект (у устаљеним изразима везаним за активности у учионици).
Исказивање правила понашања
- разуме једноставна и пажљиво
исказана правила понашања
(сугестије, препоруке, забране) и реагује на њих, уз визуелну подршку (знакови, симболи и
слично) и без ње
Silence. Il est interdit de faire du bruit. Entrée libre. Ne pas nourrir les animaux.

Именице.
Негација ne pas + инфинитив
(рецептивно).
Униперсоналне конструкције (il est...).













Позив и реаговање на позив за учешће у заједничкој активности
-    разуме позив и реагује на њега
-    упути позив на заједничку активност
On va au cinéma ? Viens chez moi après l’école. Tu veux jouer avec moi ?
Oui, super !
Désolé, je ne peux pas.
Je t’invite à mon anniversaire.
Лична заменица on.
Садашње време неправилних глагола (aller, venir, pouvoir).
Заповедни начин. Питање интонацијом. Негација (ne/ n'... pas).


Исказивање молбе, захтева и захвалности
-    разуме кратке и једноставне молбе и захтеве и реагује на њих
-    упути кратке и једноставне молбе и захтеве
-    искаже и прихвати захвалност на
-    једноставан начин
Bon anniversaire ! Bonne année! Bonne fête ! Joyeux Noël!
Bravo, très bien!
Merci, à toi / à vous aussi!
Придеви (bon, bonne). Узвичне реченице.
Предлози (à).


Описивање живих бића, предмета, места и појава
-    разуме једноставан опис живих
бића, предмета, места и појава
-    опише жива бића, предмете и места и појаве једноставним језичким средствима
Ma meilleure amie s’appelle Ivana : Elle est petite et blonde. Elle aime le sport.
Le chien de mon voisin est grand
et noir. Mon école est grande. Ma classe est claire.
Bruxelles est la capitale de la Belgique. C’est une belle ville.
Описни придеви.
Род придева (petit/ petite, grand/grande, blond/ blonde ; beau/ bel/ belle).
Конструкција за изражавање припадања (de + именица).
Присвојни придеви (mon/ ma, ton/ ta). Презентативи (c’est/ ce sont…).








Описивање уобичајених и тренутних активности, планова и способности
-    разуме једноставне исказе о
уобичајеним и тренутним активностима и способностима и реагује на њих
-    опише и планира уобичајене и тренутнe активности кратким једноставним језичким средствима
-    опише шта уме/не уме да (у)ради
Je vais à l’école à huit heures.
Il rentre de l'école à quatre heures.
Je déjeune avec mes grands-parents le dimanche.
Après l'école il joue au basket. Je sors toujours avec mes amis.
A quelle heure commence le film? Le mercredi je vais à la piscine. Одређени члан (le, la, l’ les).
Садашње време фреквентних правилних глагола (rentrer, déjeuner, jouer,
commencer) и неправилних глагола (aller,
sortir).
Презент глагола être. Предлози (à, de, avec).
Прилози за време (toujours, souvent).
(Интер)културни садржаји: радно
време, разонода, живот породице









Исказивање потреба, осета и осећања
-    разуме свакодневне исказе у вези с непосредним потребама,
осетима и осећањима и реагује на њих
-    изрази основне потребе, осете и осећања кратким и једноставним језичким средствима
Je voudrais du jus d’orange.
J’aifaim / soif / sommeil / chaud / froid. Brrrr !!!
Non, merci, je n’ai pas faim. Je suis contente. J’ai  peur. Il est malade.
Pourquoi est-il triste ?
Кондиционал учтивости (je voudrais) Негација (ne/ n'... pas).
Презент глагола avoir.







Исказивање просторних односа и величина
-    разуме једноставна обавештења о простору и оријентацији у
простору и реагује  на њих
-    тражи и пружи кратка и једноставна обавештења о оријентацији у простору
-    опише непосредни простор у којем се креће
Il y a un petit chat dans la rue.
Il est sous la voiture. Je vais le mettre sur la fenêtre. La chaise est devant / derrière la table.
Ma rue est longue. Cette place est grande.
La pharmacie est à côté, première rue à gauche.
Неодређени члан (un, une, des).
Предлози (dans, sous, sur, devant, derrière). Прилози за место (ici, là, à côté).















Исказивање времена (хронолошког и метеоролошког)
-    разуме једноставна обавештења о хронолошком/метеоролошком
времену и реагује на њих
-    тражи и даје кратка и једноставна обавештења о хронолошком/метеоролошком времену
Quelle heure est-il ? Il est six heures.
Hier, je suis allée à la bibliothèque. Demain, je vais aller au cirque.
Quel temps fait-il chez toi ? Il pleut. Il fait beau. Il neige.
Униперсонални глаголи и kонструкције (il est…, il fait…).
Бројеви 1−20.
Презент неправилних глагола (être, aller, faire).
Сложени перфект фреквентних глагола. Блиско будуће време фреквентних глагола.
Парцијално питање са упитним речима (quel/ quelle).


Изражавање припадања/
неприпадања и поседовања/ непоседовања
- разуме једноставне исказе којима
се изражава припадање/неприпадање,
поседовање/непоседовање и
реагује на њих
- тражи и да једноставне исказе којима се изражава припадањ
/неприпадање, поседовање/непоседовање
C’est à moi. Cen’est pas mon cartable. c’est le livre de Sophie.
C’est ta robe ?
A qui est ce stylo ? J’ai deux frères.
Je n’ai pas de sœur.
Конструкција за исказивање припадања (à moi, à toi, à qui).
Присвојни придеви (mon/ ma, ton/ ta, son/ sa).
Негација (ne/ n'... pas).










Изражавање допадања/ недопадања
-    разуме једноставне исказе за
изражавање допадања/недопадања, слагања/неслагањаи реагује на њих
-    тражи мишљење и изражава допадање/недопадање једноставним језичким средствима
D’accord. Je suis d’accord. Je ne suis pas d'accord. Vous êtes d'accord ? J'aime le chocolat / la musique / les voyages. J'aime dessiner / chanter / lire.
Je n'aime pas ce sport. Ma matière préférée est le sport.
Именице.
Одређени члан (le, la, l', les). Презент фреквентних глагола.
Конструкција         са                                    инфинитивом                                    (j’aime dessiner).
Негација (ne/ n'... pas).










Изражавање количине и бројева
-    разуме једноставне изразе који се односе на количину (број особа,
животиња и предмета количина приликом куповине и сл.) и реагује на њих
-    тражи и пружи основне информације у вези са количинама и бројевима
-    изрази присуство и одсуство некога или нечега
Dans ma classe il y a 25 élèves. Je voudrais un kilo de pommes, s’il vous plait.
Combien coûte cette trousse ?
Il y a beaucoup de chats dans ce jardin.
Основни бројеви 1−100.
Прилози (beaucoup, peu, moins, plus). Временска одредница il y a.
Упитне речи (combien).



Пројектна настава
Комуникативне функције из претходних области
  • самостално проналази и користи различите изворе информација
  • презентује свој рад на тему поезије
  • говори на тему поезије

Развијање ученичких компетенција,  говорне културе,  неговање свести о значају књижевности и поезије.

-          - La journée mondiale de la poésie


СТАНДАРДИ
ДСТ.1.1.1.
ДСТ.1.1.2.
ДСТ.1.1.4.
ДСТ 1.1.5
ДСТ.1.1.6.
ДСТ.1.1.8.
ДСТ.1.1.10.
ДСТ.1.1.11.
ДСТ.1.1.17.
ДСТ.1.1.19.
ДСТ.1.2.1.
ДСТ.1.3.1.

ДСТ.1.3.2.
ДСТ.2.1.2.
ДСТ.2.1.3.
ДСТ.2.1.4.
ДСТ.2.1.9.
ДСТ.2.1.10.
ДСТ.2.1.11.
ДСТ.2.1.16.
ДСТ.2.1.17.
ДСТ.2.1.19.
ДСТ.2.1.21.
ДСТ.2.1.23.



КЉУЧНИ ПОЈМОВИ: Présentation; les quéstions ;les nombres ; l’impératif ; le futur proche ; les demandes ; le présent ; la négation ; les fetes ; les adjectifs ;ce aue tu fais ; les sentiments ; les prepositions ; dire l’heure ; j’aime ; je n’aime pas

КОРЕЛАЦИЈА


Наставни предмет
Наставна тема/јединица
СРПСКИ ЈЕЗИК
-личне заменице
-присвојни придеви
-бројеви
-презент
-императив
-будуће време
-перфекат
-именице
-негација
-придеви
-прилози
-предлози

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК
-личне заменице
-бројеви
-негација
-лексички садржаји

МАТЕМАТИКА
-основне рачунске операције
-геометријски облици

ЛИКОВНА КУЛТУРА
-Пјер Модриан
-прибор за сликање

ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ
-врсте спортова

ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
-правила понашања у саобраћају

ГЕОГРАФИЈА
-Француска и њене области



УПУТСТВО ЗА ФОРМАТИВНО И СУМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ
Оцењивањем и евалуацијом треба да се обезбеди напредовање ученика у складу са оперативним задацима и квалитет и ефикасност наставе. Оцењивање се спороводи са акцентом на провери постигнућа и савладаности ради јачања мотивације, а не на учињеним грешкама. Наравно, оцена треба да представља одраз целокупног односа према школским обавезама, активног учешћа у процесу учења и показаних резултата које наставник континуирано прати и оцењује уз евиденцију у педагошкој свесци.

Усмено испитивање;
Рад на тексту ( изворима, графикони, табеле);
Домаћи задаци;
Ученички радови;(панои,песме,практични рад, Power point- презентације ,видео лекције)
Активност на часу  ( разговори, дискусије);
Контролне вежбе;
Петнаестоминутне провере знања;
Игровне активности  ( асоцијације, квизови).
Пројект
Презентације или видео лекције
Предвиђен je jeдан писмени задатак.

ОПШТЕ  ПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

Ученик користи страни језик као средство основне комуникације;
Ученик стиче вишејезичке и вишекултурне компетенције;
Ученик развија позитивне,хуманистичке ставове према другим језицима и културама.

СПЕЦИФИЧНЕ ПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

Ученик развија функционално-прагматичку компетенцију кроз разумевање говора,разумевање писаног текста,усмено изражавање,писано изражавање.
Ученик развија лингвистичке компетенције кроз усвајање гласова,лексике и синтаксичких структура.
Ученик развија интеркултурне компетенције кроз упознавање са културом и обичајима других народа.
МЕЂУПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

У оквиру наставе и учења ученик ће развијати следеће међупредметне компетенције:

-компетенција за целоживотно учење
(ученик уочава структуру градива,активно одваја битно од небитног; ефикасно користи различите методе учења;разликује чињенице од ставова,веровања и мишљења;уме да процени степен у ком је овладао градивом)

-вештина комуникације
(познаје усмену и писану комуникацију, уме јасно да искаже одређени садржај писано и усмено,уважава саговорника, негује културу дијалога)


-дигитална компетенција
 Кроз израду презентација уз сигурно коришћење интернета.


-вештина сарадње
Кроз  групни рад при изради презентација.


-брига за здравље
Бављење спортом.



НАЧИНИ ПРИЛАГОЂАВАЊА ПРОГРАМА УЧЕНИКА СА СМЕТЊАМА У РАЗВОЈУ И ДАРОВИТИХ УЧЕНИКА

У настави се примењује индивидуализован приступ и диференцирање тако да сваки ученик оствари свој пуни напредак у учењу.

За све ученике за које се у току рада утврди да не остварују прописане исходе односно који постижу резултате који су изнад очекиваних исхода вршиће се одговарајућа прилагођавања у настави и редовно праћење. Планирају се и редовне консултације са тимом за иоп и стручном педагошком службом у циљу доношења адекватних решења за сваког појединачног ученика односно доношење иоп1,иоп2,иоп3 према потреби.



Нема коментара:

Постави коментар