недеља, 12. јул 2020.

ПРОГРАМ НАСТАВЕ И УЧЕЊА ЗА ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД


ПРОГРАМ НАСТАВЕ И УЧЕЊА ЗА ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК 
ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД                                             

ОПШТИ ЦИЉ ЗА ПРЕДМЕТ
Циљ наставе и учења страног језика је да се ученик усвајањем функционалних знања о језичком систему и култури  и развијањем стратегија учења страног језика оспособи за основну писмену и усмену комуникацију и стекне позитиван однос према другим језицима и културама, као и према сопственом језику и културном наслеђу.
Циљ наставе страног језика у основном образовању заснива се на потребама ученика које се остварују овладавањем комуникативних вештина и развијањем способности и метода учења страног језика.
Циљ наставе страног језика у основном образовању стога јесте: развијање сазнајних и интелектуалних способности ученика, његов их хуманистичких, моралних и естетских ставова, стицање позитивног односа према другим језицима и културама, као и према сопственом језику и културном наслеђу, уз у важавање различитости и навикавања на отвореност и комуникацију, стицање свести и сазнања о функционисању страног и матерњег језика. Током основног образовања, ученик треба да усвоји основна знања из страног језика која ће му омогућити да се у једноставној усменој и писаној комуникацији споразумева са људима из других земаљ а, усвоји норме вербалне и невербалне комуникације у складу са специфичностима језика који учи, као и да настави на вишем нивоу образовања и самостално, учење истог или другог страног језика.
Учење другог страног језика, ослањајући се на искуства и знања стечена учењем првог страног
језика,поспешује стицање вишејезичке и вишекултурне компетенције и развијање свести о језичком богатству ужег и ширег окружења.

САДРЖАЈИ И ИСХОДИ ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД
Број часова:
Недељно: 2 часа                                                                                                  Годишње: 72 часа
ОБЛАСТ / ТЕМА
Комуникативне функције
ИСХОДИ
По завршеној теми/области ученикће бити у стању да у усменој и писаној комуникацији:
НАСТАВНИ САДРЖАЈИ И ОПЕРАТИВНИ ЗАДАЦИ

Ученици у усменој и писменој комуникацији уче и увежбавају:

НАЧИН И ПОСТУПАК ОСТВАРИВАЊА
ПРОГРАМА
Поздрављање.

Представљање себе и других.
Давање основних информација о себи. Давање и и тражење основних информација о другима.

Описивање бића, предмета, појава и места.

Исказивање планова и намера.
·         разуме краће текстове који се односе на поздрављање, представљање и тражење/ давање информација личне природе;
·         поздрави и отпоздрави, представи себе и другог користећи једноставна језичка средства;
·         постави и одговори на једноставна питања личне природе;
·         у неколико везаних исказа саопшти информације о себи и другима;
·         разуме једноставан опис особа, биљака, животиња, предмета, појава или места;
·         опише карактеристике бића, предмета, појава и места користећи једноставна језичка средства;
·         разуме планове и намере и реагује на њих;
·         размени једноставне исказе у вези са својим и туђим плановима и намерама;
·         саопшти шта он/она или неко други планира, намерава;
·         разуме свакодневне изразе у вези са непосредним и конкретним жељама, потребама, осетима и осећањима и реагује на њих;
             изрази основне жеље, потребе, осете и осећања користећи једноставна језичка средства;
Слушање и читање краћих, једноставних тектова који се односе на поздрављање, представљање и тражење/ давање информација личне природе; реаговање на усмени или писани импулс саговорника и иницирање комуникације; усмено и писано давање информације о себи и другима; усмено и писано тражење информације о другима:
Salut, ça va ? Ça va, merci !
Comment allez-vous ? Je vais bien, merci !
Bonsoir ! Bonne nuit ! Bonjour, Monsieur. Au revoir, Madame.
A demain. A bientôt.
Je m’appelle Jean. Je suis français. J’habite à Lyon. Mon adresse est : 34, rue Jacques Prévert.
Tu t’appelles comment ? Tu habites où ? Quel est votre nom ?
Quelle est votre adresse ?
J’ai douze ans.                 
Je suis née le 14 décembre. Et toi, tu as quel âge ?
Quelle est ta date de naissance ?
C’est mon copain/ ma copine. Elle s’appelle Jelena.
Elle est née à Kragujevac, mais elle vit à Novi Sad.

Слушање и читање једноставних описа бића, предмета, појава и места; усмено и писано описивање бића, предмета, појава и места:
Paul a les yeux bleus et les cheveux blonds. Il est très gentil.
C’est mon meilleur ami. Il porte une blouse verte.
La vache est un animal domestique, elle donne du lait.
La rose a un beau parfum.
C’est notre classe. Elle est grande et claire. Dans notre classe il y a un tableau blanc.
Dans ma ville il y a un cinéma et un musée.
Paris, Lyon et Marseille sont les villes les plus grandes de France.

Слушање и читање краћих, једноставних текстова у вези са плановима и намерама;усмено и писано договарање о планираним активностима.
Il y a un bon film à la télé ce soir, je vais le regarder.
Je vais te montrer mon nouveau portable.
Vous allez visiter l’exposition ?
  Личне заменице: Је vais faire du ski.
  Садашње време фреквентних глагола: J’ai 11 ans ; Je porte une jupe ; Il veut faire du sport.
Неодређени члан (un, une, des)
  Питање интонацијом:  Pas de voisin ?
  Питање са упитним речима (comment, où, quel...).
  Основне бројеве: Il a 10 ans.
  Описне придеве: род, број и место: Le pull est orange.
  Kондиционал учтивости (pouvoir): Maman, je pourrais ?
  Блиско будуће време (futur proche): Elle va faire des achats.
  Негацију (ne/ n’... pas): Elle ne va pas faire des achats.
  Показне придеве: Ce pull est orange.
кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.

-Користи се комуникативно- интерактивни приступ
-граматички садржаји се уводе индуктивном методом

- рад на пројекту као задатку који остварује корелацију са другим предметима и подстиче ученике на студиозни и истраживачки рад;

-за увођење новог лексичког материјала користе се познате граматичке структуре и обрнуто.

Рад у паровима, малим и великим групама (мини-дијалози, игра по улогама, симулације итд.)

Мануелне активности (израда паноа, презентација, зидних новина, постера и сл.)

Вежбе слушања (према упутствима наставника или са аудио-записа повезати појмове, додати делове слике, допунити информације, селектовати тачне и нетачне исказе, утврдити хронологију и сл.)

Игре примерене узрасту

Класирање и упоређивање (по количини, облику, боји, годишњим добима, волим/не волим,
компарације...)

-повезивање краћег текста и реченица са сликама/илустрацијама;

-попуњавање формулара (пријава за курс, претплату на дечији часопис или сл, налепнице нпр. за пртљаг);
-писање честитки и разгледница; писање краћих текстова;

-Увођење дечије књижевности и транспоновање у друге медије: игру, песму, драмски израз, ликовни израз.

-кроз израду презентација на рачунару или видео лекције коју ће ученици представити
- кроз праћење ангажовања ученика у праћењу курса и изради задатака у дигиталном уџбенику.
Описивање бића, предмета, појава и места.

Исказивање просторних односа и величина.

Исказивање времена (хронолошког )


Разумевање и давање једноставних упутстава и налога.



         опише специфичније просторне односе и величине једноставним, везаним исказима;
         опише дневни/недељни распоред активности;
         разуме једноставан опис особа, биљака, животиња, предмета, појава или места;
         разуме једноставан опис особа, биљака, животиња, предмета, појава или места и пореди их;
         опише карактеристике бића, предмета, појава и места користећи једноставна језичка средства;
         разуме и следи једноставна упутства у вези са уобичајеним ситуацијама из свакодневног живота;
         даје једноставна упутства из домена свакодневног живота и личних интересовања;
         разуме једноставне предлоге и одговори на њих;
         упути једноставан предлог;
         искаже време, место и начин на који се нека активност догађа.
Слушање и читање краћих текстова у којима се  на једноставан начин описују просторни односи и оријентација у простору; усмено и писано описивање просторних односа у приватном и јавном простору (соба, стан, кућа, учионица, школа, музеј, биоскоп)
Dans la classe, nous avons un tableau noir et un tableau blanc.
Le sac est sous la table.
La cuisine est en face de la salle à manger.

Слушање и читање кратких текстова који се односе на тачно време, дан, месец или део дана (разглас/план вожње на аутобуској/железничког станици, аеродрому; биоскопски програм, договор за неку активност) усмено и писано тражење и давање информација о времену дешавања неке активности
Quelle heure est-il ?
Il est six heures.
Hier, je suis allée à la bibliothèque.
Demain, je vais aller au cirque.
Quelle heure est-il ? Il est sept heures et demie. Il est neuf heures moins le quart.
Quel jour sommes-nous ? Vendredi. Aujourd’hui c’est le 21 mai.
A quelle heure finit notre cours ?
Le film commence à 20 heures.
Nous avons les vacances en janvier.

Слушање и читање једноставних описа бића, предмета, појава и места; усмено и писано описивање бића, предмета, појава и места:

Paul a les yeux bleus et les cheveux blonds. Il est très gentil.
C’est mon meilleur ami. Il porte une blouse verte.
La vache est un animal domestique, elle donne du lait.
La rose a un beau parfum.
C’est notre classe. Elle est grande et claire. Dans notre classe il y a un tableau blanc.
Dans ma ville il y a un cinéma et un musée.
Paris, Lyon et Marseille sont les villes les plus grandes de France.

‒ Слушање и читање текстова који садрже једноставнија упутства (нпр. за наставну активност, за компјутерску или обичну игру, за употребу апарата/апликација, рецепт за прављење јела и сл.) са визуелном подршком и без ње; усмено давање једноставних упутстава уз адекватну гестикулацију или без ње; писано давање једноставних упутстава.
Répondez aux questions.
Complétez les phrases.
Ecoutez et répétez.
Faites une enquête dans votre classe.
Travaillez à deux.
Dans ton cahier, classe les adjectifs dans le tableau.
Lavez les pommes et les fraises. Coupez les fruits en morceaux. Mettez-les dans un saladier.
Faites une ronde. Lance le ballon.
Il n’est pas permis d’utiliser le téléphone portable.

Одређени члан (le, la, l’, les)
Предлози (dans, sous, sur, devant, derrière, entre).
Садашње време повратних глагола (s’habiller, se lever, se doucher, se coucher)
Koнструкција са инфинитивом (j’aime jouer...).
Поређење придева (Alex est plus / moins/ aussi grand qu’Antoine)
Заповедни начин (Ecoutez et répétez)
Наглашене личне заменице (Lève-toi !)
‒ Прилози за место, време, начин и количину
‒ кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.


Позив и реаговање на позив у заједничкој активности.

Изражавање припадања и поседовања.


Изражавање интересовања, допадања и недопадања.

  • разуме једноставне изразе који се односе на поседовање и припадност;
  • формулише једноставне исказе који се односе на поседовање и припадност;
  • пита и каже шта неко има/нема и чије је нешто;
  • разуме и опише једноставне исказе који се односе на описивање интересовања, изражавање допадања и недопадања и реагује на њих;
         поставља питања на различите начине;
  • разуме једноставне предлоге и одговори на њих;
  • упути једноставан предлог;
  • пружи одговарајући изговор или одговарајуће оправдање;
Слушање и читање кратких једноставних позива на заједничку активност и реаговање на њих, усмено или писано (позив на рођендан, журку, на игру, у биоскоп...); упућивање и прихватање /одбијање позива на заједничку активност, усмено или писано, користећи  најједноставније изразе молби, захвалности, извињења:
On pourrait aller au cinéma demain.
Je t’invite à mon anniversaire vendredi soir.
Viens avec moi !
Dans notre école on organise un atelier de BD et je vais m’inscrire; toi aussi, tu es intéressé ?
C’est une bonne idée !
Pourquoi pas ?
On y va ! Très bien !
Je t’appelle demain.
Qu’est-ce que tu aimes faire quand tu n’es pas à l’école ? J’aime jouer aux jeux vidéo.
Quel est ton sport préféré ? J’aime le tennis. Je n’aime pas le judo.

Слушање и читање кратких текстова који се односе на поседовање и припадност; усмено и писано тражење и давање информација о томе шта неко има и чије је нешто:
Je cherche mon ballon.
Leur maison se trouve au bord de la mer.
Ce n’est pas mon dictionnaire.
C’est votre voiture ?
Elle a deux chats et un chien.
Je n’ai pas son numéro de téléphone.
C’est à moi.
A qui est ce portable ? A toi ou à Pierre ?

Слушање и читање кратких текстова који се односе на интересовања, допадање / недопадање; усмено и писано тражење и давање информација о томе да ли се некоме допада или не допада нешто:
Qu’est-ce que tu aimes faire quand tu n’es pas à l’école ? J’aime jouer aux jeux vidéo.
Quel est ton sport préféré ? J’aime le tennis. Je n’aime pas le judo.
Elle adore le chocolat.
Cette BD me plait.

Конструкција за исказивање припадања (à moi, à toi, à qui).
Присвојни придеви.
Садашње време фреквентних глагола. (faire, jouer, aimer)
Парцијално питање са упитним речима (quel, quelle, comment, combien de, quand, où)
‒ Негација (ne/ n’... pas).
‒ Сажети члан (au)
‒ кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.

Пројектна настава
Комуникативне функције из претходних области
  • самостално проналази и користи различите изворе информација
  • презентује свој рад на тему моде, идеалне учионице и спорта
  • говори на тему моде, идеалне учионице и спорта
Развијање ученичких компетенција,  говорне културе,  неговање свести о значају спорта, моде, школског амбијента.

-          La mode
-          La salle de classe idéale
-          Les sports

Изражавање количине, бројева и цена.

Исказивање планова и намера.

Изражавање молби, захтева, обавештења, извињења и захвалности

  • састави списак за куповину;
·         на једноставан начин затражи артикле у продавници и наручи јело и/или пиће у ресторану;
  • разуме једноставне изразе који се односе на количину нечега;
  • пита и саопшти колико нечега има/нема, користећи једноставна језичка средства;
  • пита/каже/израчуна колико нешто кошта;
  • изрази количину у најшире заступљеним мерама (грами, килограми...).
  • разуме планове и намере и реагује на њих;
  • размени једноставне исказе у вези са својим и туђим плановима и намерама;
  • саопшти шта он/она или неко други планира, намерава;
  • говори о начинима исхране и обичајима у Француској
Слушање и читање једноставних исказа у вези са  изражавањем количине, бројева и цена:
Dans le parc il y a 4 enfants : deux garçons et deux filles.
Combien coûte cette trousse ? 5 euros.
Il faut acheter deux baguettes à la boulangerie.
J’ai acheté deux bouteilles d’eau minérale.
Je voudrais un kilo de tomates et deux kilos de bananes.
Dans le frigo il y a du jambon, mais il n’y a plus de fromage.
Je mange beaucoup de fruits.
Слушање и читање краћих, једноставних текстова у вези са плановима и намерама; усмено и писано договарање о планираним активностима:
Qu’est-ce que tu feras ce week-end ?
Demain elle ne peut pas sortir, elle doit travailler.

Слушање и читање краћих, једноставних текстова у вези са изражавањем молби и захтева; усмено и писано договарање о планираним активностима:
Est-ce que tu pourrais m’aider, s’il te plait ?
Tu me passes le sel, s’il te plait ? Oui, bien sûr. Volontiers. Voilà. Merci bien ! Vous êtes très gentil.
Je t’en prie/ Je vous en prie. De rien.
Pouvez-vous me dire l’heure, s’il vous plait ?
Le train arrive à 15h30.
A quelle heure commence le concert ? Pardon ? Je suis désolé, je ne sais pas. Excusez-moi !

   Основни бројеви.
   Питање са est-ce que.
   Упитне речи (combien).
   Презентатив il y a.
   Просто будуће време (futur simple).
   Садашње време  фреквентних глагола.
   Прилози (beaucoup, peu, moins, plus).
   Партитивни члан (du, de la, de l’, des)
кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.

Описивање бића, предмета, појава и места.

Описивање догађаја и радње у садашњости.
Описивање догађаја и радње у прошлости.
  • разуме краће текстове у којима се описују догађаји у прошлости;
  • постави питање и одговори на исто уз образложење
  • негативно одговори на питање
  • разуме једноставан опис особа, биљака, животиња, предмета, појава или места;
  • разуме краће текстове у којима се описују догађаји у прошлости;
  • размени информације у вези са догађајима у прошлости;
  • опише у неколико краћих, везаних исказа догађај из прошлости;
Слушање и читање једноставних описа бића, предмета, појава и места; усмено и писано описивање бића, предмета, појава и места:
La vache est un animal domestique, elle donne du lait.
La rose a un beau parfum.

Слушање и читање описа у вези са сталним, уобичајеним и тренутним догађајима, активностима и способностима; тражење и давање информација о сталним, уобичајеним и тренутним догађајима, активностима и способностима, у усменом и писаном облику; усмено и писано давање краћих описа о сталним, уобичајеним и тренутним догађајима, активностима и способностима:
Mes grands-parents habitent à la campagne.
Nous avons un appartement au troisième étage.
Le matin je me lève à 8 heures. Je vais au lit avant minuit.
Sa sœur ne vas pas à l’école.
Les élèves en France vont à l’école le mercredi matin ou le samedi matin.
Qu’est-ce que tu fais ? Je joue aux jeux vidéo.
Pendant les vacances d’été, je vais toujours au bord de la mer.

Слушање и читање једноставних текстова у којима се описују догађаји и активности у прошлости; усмено и писано описивање догађаја и активности у прошлости:
Quest-ce que tu as fait hier après-midi ? Je suis allée à la piscine.
Tu es arrivée à quelle heure chez Marie ?
Il a visité Paris en juillet. Il a fait des photos avec son portable.
Jules Verne est né à Nantes. Il a écrit beaucoup de romans d’aventures.

   Одређени и неодређени члан.
   Садашње време фреквентних правилних глагола.
   Садашње време неправилних глагола être, avoir, aller, faire, savoir.
   Перфекат (passé composé).
   Прилози за време (toujours, souvent).
   Парцијално питање са Pourquoi?
   Негација (ne…plus/ jamais/ rien/ personne  )
‒ кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.


Исказивање просторних односа и величина

Упућивање честитки и изражавање захвалности и жаљења.

Исказивање жеља, потреба, осета и осећања.

Исказивање времена (метеоролошког)

  • разуме једноставна питања која се односе на положај предмета и бића у простору и правац кретања, и одговори на њих;
  • разуме честитку и одговори на њу;
  • упути пригодну честитку;
  • размени информације које се односе на опис догађаја и радњи у садашњости и блиској будућности;
  • размени једноставне исказе у вези са својим и туђим плановима и намерама;
  • разуме свакодневне изразе у вези са непосредним и конкретним жељама, потребама, осетима и осећањима и реагује на њих;
  • изрази основне жеље, потребе, осете и осећања користећи једноставна језичка средства;
  • разуме једноставна обавештења о метеоролошком и хронолошком времену и реагује на њих тражи и даје кратка и једноставна обавештења о метеоролошком  времену;
Слушање и читање краћих текстова у којима се  на једноставан начин описују просторни односи и оријентација у простору; усмено и писано тражење и давање информација о сналажењу / оријентацији у простору; усмено и писано описивање просторних односа у приватном и јавном простору (соба, стан, кућа, учионица, школа, музеј, биоскоп):
La boulangerie se trouve près de la poste.
Dans notre ville il y a un grand stade de football.
Pour aller à la gare, tournez à droite.
La bibliothèque se trouve entre le musée et le collège.
Pour venir au lac, il faut traverser le parc.

Слушање и читање кратких и једноставних устаљених израза којима се честита празник, рођендан или неки други значајан догађај; реаговање на упућену честитку у усменом и писаном облику; упућивање кратких пригодних честитки у усменом и писаном  облику:
Bon anniversaire !
Bonne et heureuse année !
Bonne fête !
Joyeux Noël !
Bravo, très bien !
Merci, à toi/ à vous aussi !
Meilleurs vœux !
Je suis désolé !
C’est dommage !

Слушање и читање исказа у вези са потребама, осетима и осећањима; усмено и писано договарање у вези са задовољавањем потреба; усмено и писано исказивање интересовања за туђа осећања; усмено и писано исказивање својих осећања и реаговање на туђа:
 J’ai sommeil/ chaud/ froid.
Je ne me sens pas bien.
J’ai mal à la tête.
Tu es fatigué ?
Prends un sandwich/ un verre d’eau/ une orange. Non merci, je n’ai pas soif/  faim.
Reposez-vous bien.
J’ai peur.
Ce n’est rien, ne t’inquiète pas.
Je suis très content.
Il est un peu triste.
C’est excellent !

Слушање и читање кратких текстова који се односе на метеоролошко време (тренутне или уобичајене временске прилике); усмено и писано тражење и давање информација о метеоролошким приликама:
Quel temps fait-il ? Il pleut. Il neige. Il fait beau/ chaud/ froid. Il fait du vent.
Dans ma ville il neige souvent l’’hiver.
En Provence il fait plus chaud que dans les Alpes.
   Униперсонални глаголи и конструкције (il est…, il fait…).
   Садашње време глагола avoir ,être, faire, attendre, prendre, descendre.
   Предлози (à, en, chez, dans, sous, sur, devant, derrière, entre).
   Прилози за место (ici, là, à côté).
   Придеви (bon, bonne).
   Узвичне реченице.
   Неодређени члан (un, une, des).
   Заповедни начин.
кратке текстове и дијалоге који се односе на теме (слушају, читају, говоре и пишу); сличности и разлике у културама.


Пројектна настава
Комуникативне функције из претходних области
  • самостално проналази и користи различите изворе информација
  • презентује свој рад на тему моде, идеалне учионице и спорта , исхране, природе и путовања
  • говори на тему моде, идеалне учионице и спорта, исхране, природе и путовања

Развијање ученичких компетенција,  говорне културе,  неговање свести о значају спорта, моде, школског амбијента, исхране, природе и путовања

-          - La mode
-          - La salle de classe idéale
-          - Les sports
- Les recettes
- La nature
- Les voyages

СТАНДАРДИ
ДСТ.1.1.1., ДСТ.1.1.2. , ДСТ.1.1.3., ДСТ.1.1.4., 
ДСТ.1.1.5. , ДСТ.1.1.6., ДСТ.1.1.8., 
ДСТ.1.1.10.,  ДСТ.1.1.11., ДСТ.1.1.12., ДСТ.1.1.13. , ДСТ.1.1.14., ДСТ.1.1.15., ДСТ.1.1.17., ДСТ.1.1.19., 
ДСТ.1.1.23. , ДСТ.1.1.24. ,
ДСТ.1.2.1. , ДСТ.1.2.2.,  ДСТ.1.2.3., 
ДСТ.2.1.1.,  ДСТ.2.1.2.,  ДСТ.2.1.4., ДСТ.2.1.5.,
ДСТ.2.1.6., ДСТ.2.1.10.,  ДСТ.2.1.16.,
ДСТ.2.1.17., ДСТ.2.1.20., ДСТ.2.1.24., ., ДСТ.2.1.27.,
ДСТ.2.1.29., ДСТ.2.1.30.,  ДСТ.2.2.3.,
ДСТ.2.3.7., ДСТ.3.1.1.



Кључни појмови: је fais ; le sport ; ce que je fais ; les fetes ; je mange ; les fruits ;la nourriture ; j’achète ; je porte ; les vetements ; le passé composé ;le présent

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДМЕТИМА

Ученици ће учити француски језик и проширивати свој речник и свoја знања ослањајући се на знања и вештине које су стекли у петом разреду.
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ
НАСТАВНА ТЕМА
СРПСКИ ЈЕЗИК
- личне заменице
- негативне реченице
- поређење придева
- садашње време
- перфекат
- узрочне реченице
- последичне реченице
- прилози
- предлози
- футур
ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК
- спорт
- храна
- одевни предмети
- садашње просто време
- прости перфекат
БИОЛОГИЈА
- биљке
- поврће
- воће
- животиње
МАТЕМАТИКА
-      бројеви
ИНФОРМАТИКА
-      израда презентација
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
-      валуте
ФИЗИКА
-      Сунчев систем
ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ
-      спорт и здравље
ГЕОГРАФИЈА
-      пољопривреда Француске


ОПШТЕ  ПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

Ученик користи страни језик као средство основне комуникације;
Ученик стиче вишејезичке и вишекултурне компетенције;
Ученик развија позитивне,хуманистичке ставове према другим језицима и културама.

СПЕЦИФИЧНЕ ПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

Ученик развија функционално-прагматичку компетенцију кроз разумевање говора,разумевање писаног текста,усмено изражавање,писано изражавање.
Ученик развија лингвистичке компетенције кроз усвајање гласова,лексике и синтаксичких структура.
Ученик развија интеркултурне компетенције кроз упознавање са културом и обичајима других народа.

МЕЂУПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ

У оквиру наставе и учења ученик ће развијати следеће међупредметне компетенције:

-компетенција за целоживотно учење
(ученик уочава структуру градива,активно одваја битно од небитног; ефикасно користи различите методе учења;разликује чињенице од ставова,веровања и мишљења;уме да процени степен у ком је овладао градивом)

-вештина комуникације
(познаје усмену и писану комуникацију;комуницира путем интернета и телефона, уме јасно да искаже одређени садржај писано и усмено,уважава саговорника,изражава ставове и мишљења,осећања и вредности на позитиван и аргументован начин,негује културу дијалога)


-дигитална компетенција
(подразумева критичку и сигурну употребу електронских медија при изради презентација и видео лекција, употребу дигиталног уџбеника у настави и учењу )

-решавање проблема
-вештина сарадње
Кроз групни рад при изради презентација и у свакодневној настави.

      -брига за здравље
(познаје правилну исхрану,кроз тему о исхрани)

     -естетска компетенција
(подразумева прихватање важности креативности и естетских,кроз тему о облачењу)

УПУТСТВО ЗА ФОРМАТИВНО И СУМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ

У шестом разреду основне школе ученици добијају бројчане оцене за постигнуте резултате.
Оцењивањем и евалуацијом треба да се обезбеди напредовање ученика у складу са оперативним задацима и квалитет и ефикасност наставе. Оцењивање се спороводи са акцентом на провери постигнућа и савладаности ради јачања мотивације, а не на учињеним грешкама. Наравно, оцена треба да представља одраз целокупног односа према школским обавезама, активног учешћа у процесу учења и показаних резултата које наставник континуирано прати и оцењује уз евиденцију у педагошкој свесци.

Иницијални тест (септембар)
Усмено испитивање;
Рад на тексту ( изворима, графикони, табеле);
Домаћи задаци;
Ученички радови;(панои,песме,практични рад, Power point- презентације ,видео лекције)
Активност на часу  ( разговори, дискусије);
Контролне вежбе;
Петнаестоминутне провере знања;
Игровне активности  ( асоцијације, квизови).
Пројекат
Предвиђена су два писмена задатка, по један у сваком полугодишту.


НАЧИНИ ПРИЛАГОЂАВАЊА ПРОГРАМА УЧЕНИКА СА СМЕТЊАМА У РАЗВОЈУ И ДАРОВИТИХ УЧЕНИКА

У настави се примењује индивидуализован приступ и диференцирање тако да сваки ученик оствари свој пуни напредак у учењу.

За све ученике за које се у току рада утврди да не остварују прописане исходе односно који постижу резултате који су изнад очекиваних исхода вршиће се одговарајућа прилагођавања у настави и редовно праћење. Планирају се и редовне консултације са тимом за иоп и стручном педагошком службом у циљу доношења адекватних решења за сваког појединачног ученика односно доношење иоп1,иоп2,иоп3 према потреби.




Нема коментара:

Постави коментар