недеља, 29. март 2020.

Писмени задатак - шести разред - припрема за 6.4. 2020.

Драги ученици,

теме за писмени задатак који ћемо одржати 6.4. су следеће:

1. Le futur proche - Блиско будуће време
Гради се од садашњег времена глагола  aller и инфинитива(цео глагол):

tomber

Je vais tomber
Tu vas tomber
Il va tomber
Nous allons tomber
Vous allez tomber


Урадите ове примере:


parler

Je_____________________
Tu_____________________
IL_____________________
Nous___________________
Vous___________________
Ils_____________________

2. Le présent -Садашње време (глаголи на -ER (parler, aimer, chanter, jouer, adorer), savoir, avoir, 
être )

Да се подсетимо -  садашње време настаје када од глагола одузмете наставак - ER,
па на ту основу додате наставке за садашње време:

- Е
- ЕS
- E
- ONS
- EZ
- ENT

TOMBER
TOMB

Je tombE
Tu tombES
Il tombE
Nous tombONS 
Vous tombEZ
Ils tombENT


Хајде да вежбамо:

Je _____________(parler) anglais.
Tu_____________(chanter) tous les jours.
Il _____________(aimer) le chocolat.
Nous ___________ (rester) ici.
Vous____________(adorer) les fruits.
Ils______________(jouer) du piano.

Ови глаголи су неправилни и уче се напамет:

Avoir - imati
être – jesam
Savoir - znati
j'ai
tu 
as
il 
a
nous 
avons
vous 
avez
ils 
ont
je suis
tu 
es
il 
est
nous 
sommes
vous 
êtes
ils 
sont
je sais
tu s
ais
il s
ait
nous s
avons
vous s
avez
ils s
avent

Je ________________ (être) serbe.
Il _________________(Savoir) jouer au foot.
Nous ________________(Avoir) deux frères.

3. Превод реченица на српски језик:

jouer du piano - свирати клавир
jouer du violon - свирати виолину
jouer au foot - играти фудбал

jouer au tennis - играти тенис
danser - плесати

chanter - певати
parler français - говорити француски
dessiner - цртати
nager - пливати
skier - скијати

Je joue au basket.________________________________
Nous savons skier.________________________________
Vous jouer du piano.________________________________
Ils dessinent le piano._____________________________

Марија Јакшић - Marie Soleil

Писмени задатак - пети разред - припрема за 8.4.

Драги ученици,

теме за наш писмени задатак кога ћемо одржати 8.4.2020. су следеће:

1. Les jours, les nombres, les mois -Дани, бројеви до 20, месеци
    (ове теме имате у свесци и уџбенику)

2. Présent - Садашње време

    (само глаголи прве групе на - ER, рецимо PARLER)

 3. Présentation - Ma famille - Представљање - Моја породица
    ( превод са француског на српски језик)

Ево како ће то изгледати:

1. Повежи реч на француском и значење на српском језику:

1. LUNDI                     A) ДЕСЕТ                                  1._______
2. DIX                          B) МАЈ                                       2._______
3. MARS                      C) ПОНЕДЕЉАК                      3._______
4. CINQ                        D) МАРТ                                   4._______
5. MAI                          E) ПЕТ                                       5._______


2. Глагол у загради напиши у садашњем времену:

Да се подсетимо -  садашње време настаје када од глагола одузмете наставак - ER,
па на ту основу додате наставке за садашње време:

- Е
- ЕS
- E
- ONS
- EZ
- ENT

TOMBER
TOMB

Je tombE
Tu tombES
Il tombE
Nous tombONS 
Vous tombEZ
Ils tombENT


Хајде да вежбамо:

Je _____________(parler) anglais.
Tu_____________(chanter) tous les jours.
Il _____________(aimer) le chocolat.
Nous ___________ (rester) ici.
Vous____________(adorer) les fruits.
Ils______________(jouer) du piano.


3. Напиши на српском језику шта значе ове реченице: (Миланова кућа)
 (обновите боје)

Salut !_____________________________________
Je m'appelle Milanne.___________________________
J'ai onze ans.____________________________
J'habite Paris.______________________________
J'habite ici avec ma famille.__________________________
Ma maison est blanche et rouge._______________________
J'adore ma famille.__________________________________

Марија Јакшић - Marie Soleil

Секција Франколеж - 30.3.2020. - НТЦ систем учења

Драги ученици,

стигао је још један рад за моју песму.

Ово је диван пример НТЦ система учења. 

У НТЦ систему се истиче учење помоћу слика и асоцијација.

(пример су оне наше мапе ума, моје занимљиве / смешне/ нелогичне реченице "Ја те искрено не волим извини", "Мој тата стално носи вунену сукњу", ваши дивни цртежи, учење уз римоване српско - француске стихове)

Браво Андреа!!!

Покушајте и ви да (уколико желите, није обавезно, када и ако стигнете), на свој начин кроз цртеже прикажете стихове песме.



Марија Јакшић - Marie Soleil

Осми разред - решења вeжбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги осмаци,

ево решења вежбања.

Уколико остављате одговоре у коментару испод објаве на овом блогу, напишите име и одељење, да бих записала ко је био вредан.

1. Примери кондиционала из текста:

    Je voudrais ...
    J'aimerais...
    Je me verrais...



3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да певам. Je voudrais chanter.

    Певаћу сваки дан. Je chanterai chaque jour.


2. Глаголи и њихов превод у кондиционалу презента и футуру:
Le conditionnel présent – Kondicional prezenta
je parlerais
tu parlerais
il parlerait
nous parlerions
vous parleriez
ils parleraient
Ја бих говорио
Ти би говорио
Он би говорио
Ми бисмо говорили
Ви бисте говорили
Они би говорили
je voudrais
tu voudrais
il voudrait
nous voudrions
vous voudriez
ils voudraient
Ја бих желео
Ти би желео
Он би желео
Ми бисмо желели
Ви бисте желели
Они би желели


Le futur simple - Futur
je parlerai
tu parleras
il parlera
nous parlerons
vous parlerez
ils parleront
Ја ћу говорити
Ти ћеш говорити
Он ће говорити
Ми ћемо говорити
Ви ћете говорити
Они ће говорити

je voudrai
tu voudras
il voudra
nous voudrons
vous voudrez
ils voudront
Ја ћу желети
Ти ћеш желети
Он ће желети
Ми ћемо желети
Ви ћете желети
Они ће желети

Седми разред - решења вежбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги седмаци,

ево решења вежбања.

Уколико одговоре остављате у коментару испод блога, напишите име и одељење како бих знала ко је био вредан.

1. Примери из лекције који су у кондиционалу презента:

Tu aimerais aider les autres.
Tu voudrais participer.
J'aimerais bien.
Elle s'occuperait d'enfants.
Elle leur ferait faire des jeux, des ateliers.
Je préférais aller nettoyer une plage.
Ce serait un peu comme des vacances.
Moi, j'aimerais bien participer à la renovation du château.

2. Два глагола у кондиционалу презента:

j'aimerais
tu aimerais
il aimerait
nous aimerions
vous aimeriez
ils aimeraient


je parlerais
tu parlerais
il parlerait
nous parlerions
vous parleriez
ils parleraient


je voudrais
tu voudrais
il voudrait
nous voudrions
vous voudriez
ils voudraient


3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да причам.(причати)

J'aimerais parler.

    Она би волела певати.

Elle aimerait chanter.

    Ми бисмо волели путовати.

Nous aimerions voyager.

Марија Јакшић - Marie Soleil

Шести разред - решења вежбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги шестаци,

ево решења нашег вежбања.

Уколико остављате одговоре у коментару испод објаве на овом блогу, напишите име и одељење, да бих записала ко је био вредан.

Превод са француског на српски језик:

jouer du piano - свирати клавир
jouer du violon - свирати виолину
jouer au foot - играти фудбал

jouer au tennis - играти тенис
faire la cuisine - кувати

faire des crêpes - правити палачинке
danser - плесати

chanter - певати
parler français - говорити француски
dessiner - цртати
peindre - сликати
repasser - пеглати
monter à cheval - попети се на коња
nager - пливати
skier - скијати

Превод са српског на француски језик:

1. Шта је то? То је петао.
Qu'est-ce que c'est? C'est un coq.


2. Шта је то? То је зец.
Qu'est-ce que c'est? C'est un lapin.


3. Знам да причам.
Je sais parler.


4. Не знам да плешем.
Ja ne sais pas danser.


5. Они не знају да играју фудбал.Ils ne savent pas jouer au foot.



Марија Јакшић - Marie Soleil

Пети разред - решења вежбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги петаци,
стижу и решења нашег вежбања.

Када остављате ваше одговоре испод коментара, потребно је да напишете име и одељење да бих видела ко је био вредан.

Одлучила сам да их напишем у овом облику, да бисте се лакше снашли.


1-j : C’est un vélo.
2-b : C’est une rue.
3-c : C’est une piste cyclable.
4-d : C’est un passage piéton.
5-e : C’est un feu tricolore.
6-f : C’est un trottoir.
7-g : C’est une place.
8-h : C’est un rond-point.
9-i : C’est une voiture.
10-n ou p : C'est tourner ou avancer.
11-k : C’est un autobus.
12-l : C’est un scooter.


Марија Јакшић - Marie Soleil

четвртак, 26. март 2020.

La maison de Milanne


Salut !
Je m'appelle Milanne.
J'ai onze ans.
J'habite Paris.
Voici ma maison.
Elle est très belle.
J'habite ici avec ma famille.
Ma maison est blanche et rouge.
Je l'adore.
C'est mon paradis.

Milan S. V/1

уторак, 24. март 2020.

Tous sera bien


Tout sera bien

Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
C'est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

https://www.youtube.com/watch?v=IIxq6sXGDpo


Секција Francollège 24.3.2020.

Драги ученици,

у навали технологије и интернета, недостају ми ваши цртежи, ваше песмице и риме.

А вама?

Имам један занимљив предлог.

Написаћу вам песмицу на француском и волела бих да је ви осликате и додате стихове на српском који би се римовали. Пазите и на смисао тј. значење.

Уколико наши музичари желе да се придруже и пошаљу нам снимак како свирају, било би дивно. Свирајте неку мелодију која се, по вама, уклапа у читав Наш пројекат.

Ово је предлог за све Вас којима недостају наши занимљиви часови када сте, кроз групни рад, цртали, креирали Мапе ума, учили кроз игру, смејали се предлозима ваших генијалних стихова.

Радове пошаљите на мејл: digitalnamsj@gmail.com

Послушајте како звучи:

https://www.youtube.com/watch?v=IIxq6sXGDpo



Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
C'est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
Ce n’est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

Хладно је, пада снег,
Град је бео,
Не љути се више, Бог те штити,
Остајемо код куће, као недељом.

Боље је за све,
Боље је за тебе,
Није важно да ли си плава,
Девојчица или дечак, осети радост!

Верујем да ће све бити добро,
Сигурна сам у то, последњи је пут,
Бог и Анђели нас подржавају,
Волим те, волим га, чује се сваки пут.



понедељак, 23. март 2020.

Пети разред (23.3. - 27.3.2020.) - La circulation

Драги ученици,
ваша лекција за ову седмицу је на страни 88 у уџбенику.

Тема је саобраћај - La circulation

Потребно је да решите вежбање 1 на страни 88 у уџбенику.

Предлажем вам следеће начине:

1. Пре решавања вежбања, пронађите у речнику(оставићу вам линк) значења речи на овој страници. Затим, откуцајте у коментару(овде на блогу или у Гугл учионици) број са слике и реч коју означава. Рецимо:

Le 8, c'est un rond-point.

Речник:
https://www.onlinerecnik.com/recnik/francuski/srpski/

2. Учите из дигиталног уџбеника. Тамо имате видео уз сваку лекцију па нећете тражити по речнику шта значи која реч, имате задатак који можете да решите, имате и речник уколико вам затреба. Домаћи такође остављате у коментару у Гугл учионици или овде на блогу.

Линк до Е-учионице и ваших уџбеника:
https://www.eucionica.rs

Послаћу вам објашњење како да функционишете на Е-учионици.

Напомена: сада су вам СВИ ДИГИТАЛНИ УЏБЕНИЦИ ДОСТУПНИ И БЕСПЛАТНИ.

Ваша Marie Soleil

Шести разред (23.3.- 27.3.2020.) - Les animaux de la ferme; Dire ce qu'on sait faire

Драги ученици,

ове седмице ћемо учити о домаћим животињама (страна 94 у уџбенику) и о глаголу savoir - знати (страна 95 у уџбенику).

1.час - 23.3.2020. - Понедељак (6/1 и 6/2)

- Учимо називе домаћих животиња (страна 94) - препишите називе на француском и преведите на српски језик.(пишите у својој свеску на начин као у примеру испод)

Qu'est-ce que c'est ? - Шта је то?
C'est un cheval. - То је коњ.

- Учимо глагол savoir - знати (страна 95) - препишите глагол у свеску и напишите значење на српском поред сваког лица. Испод наведеног глагола по лицима, у уџбенику, приметићете списак глагола / активности:

jouer du piano, du violon...
jouer au foot, au tennis...
faire la cuisine, faire des crêpes
danser, chanter...

Њих желимо да научимо! Преведите их на српски  језик.(пишите у својој свесци)

Сада можемо да креирамо неке реченице ( savoir + инфинитив(цео глагол)):

Знам да свирам клавир. - Je sais jouer du piano.
Он зна да игра фудбал. - Il sait jouer au foot.
Ми не знамо да певамо. - Nous ne savons pas chanter.


Домаћи рад:
(рок за завршетак је (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2))

1. Напишите следеће реченице на француском језику (ваше одговоре можете написати у коментару, овде на блогу или у Гугл учионици):

1. Шта је то? То је петао.
2. Шта је то? То је зец.
3. Знам да причам.
4. Не знам да плешем.
5. Они не знају да играју фудбал.

2. Урадите задатак који ћу вам послати на Е- учионици (неколико вас није још откључало уџбеник, сада их можете преузети БЕСПЛАТНО - урадите то!):
НАПОМЕНА!!! Неки од вас покушавају поново да се региструју - немојте то радити јер сте већ регистровани и повезани самном пре 2 године. Сада се ПРИЈАВИТЕ и радите задатке.


https://www.eucionica.rs/

2. час (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2)

Вежбамо уз домаће животиње и глагол знати.
(добићете нове реченице)



Седми разред (23.3. - 27.3.2020.) - Conditionnel présent

Драги ученици,
у овој седмици ћемо обрадити кондиционал презента.

1. час - 25.3.2020. - Среда

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 53 и 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/


Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми у коментару.

2. Измењајте 2 глагола по лицима. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да причам.(причати)
    Она би волела певати.
    Ми бисмо волели путовати.

2. час - 27.3.2020. - Петак

Вежбање на тему кондиционала презента.
(очекујте вежбања/ упитник у петак)

Осми разред (23.3. - 27.3.2020) - Conditionnel présent et futur simple

Драги ученици,

у овој седмици ћемо обрадити и вежбати кондиционал презента. Подсетићемо се и простог футута и упоредити их.

1. час - 23.3.2020. - Понедељак (8/2 и 8/3)  и 24.3.2020. -Уторак (8/1)

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 52, 76 и на следећем блогу:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/



Грађење и употреба простог футура

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/03/12/futur-simple-buduce-vreme/




Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми које сте облике опронашли.

2. Измењајте 2 глагола по лицима у футуру и кондиционалу презента. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да певам.
    Певаћу сваки дан.

2. час - 26.3.2020. - Четвртак (8/2 и 8/3) и 27.3.2020. - Петак (8/1)

Вежбање на тему кондиционала презента и простог футура.
(очекујте вежбања/ упитник у четвртак/ петак)


петак, 20. март 2020.

Osmi razred (17.3. - 21.3.) - Mini test ili vežbanje

Osmi razred (17.3. - 21.3.) - drugi čas

Odeljenje 8/1

Le top du top

 1. Quelle est la ville la plus chère?
- Copenhague est la ville la plus chère.


2. Quelle est la ville la plus cosmopolite?
- Genève est la ville la plus cosmopolite.


3. Quelle est la ville la plus ècologique?

- Stockholm  est la ville la plus ècologique.

4. Quelle est la ville la plus romantique?

- Paris est la ville la plus romantique.


Odeljenje 8/2

Unité 5 - Départ

Ma famille habite à Porto - Marie habite à Porto.

On adore la France - Nicola adore la France.

Moi, j'adore les comiques français - Marie adore les comiques français.

Je reviens de Grèce - Elle revient de Grèce

Je suis allé à Athènes -Elle est allée à Athènes.

J'aime l'histoire de cette ville - Il aime l'histoire de cette ville.

Je voudrais apprendre le grec - Marie voudrait apprendre le grec.

J'aimerais m'installer en Hollande - Elle aimerait s'installer en Holande.

Je préférais vivre à Amsterdam - Elle préférait vivre à Amsterdam.




Odeljenje 8/3

Chaque ville est un monde


1. De quoi parle-t-on dans ce texte ?
Dans ce texte on parle des villes européennes.

2. Lucie, où est-elle allée ?

Lucie est allée à Naple.

3. Qu'est-ce qu'elle a fait ?

Elle a perfectionné son italien.

4. Louis, où est-il allé ?

Il est allé à Berlin.

5. Qu'est-ce qu'il a fait ?

Il s'est promené au Mauerpark.

6. Paco, où est-il allé ?

Paco est allé en Espagne.

7. Qu'est-ce qu'il a fait ?

Il a visité sa famille et ses copains.

8. Quelles villes aimerais-tu visiter ?

J'aimerais visiter NIce et Rome.