ОШ „ Академик Миленко Шушић“ у Гучи
Критеријуми оцењивања
за
7. разред
Марија
Јакшић – Маrie Soleil
Изглед табеле и њене елементе осмислила колегиница Наталија Топаловић
Критеријуми оцењивања
за предмет ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК
Седми разред
Елементи оцењивања
|
Уводна (прва )наставна тема:
Unité 0: Apprends
avec les autres
Број часова: 4
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– представи себе и другог
– саопшти шта воли и шта не воли
– наведе активности и догађаје из прошлости
– изражава припадност
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
–
представи
себе и своју породицу
–
саопшти
шта воли и шта не воли
–
наведе
активности и догађаје са летњег распуста
–
изрази
припадност представљајући породицу
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ705
|
–
представља
себе и своју породицу
–
саопштава
шта воли и шта не воли
–
наводи
активности и догађаје са летњег распуста
–
изражава
припадност представљајући породицу
|
Оцена 4
ФУ704
|
–
представља
себе и своју породицу
–
саопштава
шта воли и шта не воли једноставним реченицама
–
наводи
активности и догађаје са летњег распуста једноставним реченицама
–
изражава
припадност представљајући породицу
|
Оцена 3
ФУ703
|
–
представља
себе и своју породицу једноставним реченицама
–
саопштава
шта воли и шта не воли једноставним реченицама
–
наводи
активности и догађаје са летњег распуста са мањим бројем примера
–
изражава
припадност представљајући породицу
|
Оцена 2
ФУ702
|
–
представља
себе и своју породицу најједноставнијим исказима
–
саопштава
шта воли и шта не воли најједноставнијим исказима
–
наводи
догађај са летњег распуста уз већу помоћ наставника
–
изражава
припадност представљајући породицу најфреквентнијим изразима
|
Оцена 1
ФУ701
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП705
|
Употребљава
примере у којима треба да:
– представи себе и другог
– саопшти шта воли и шта не воли
– наведе активности и догађаје из прошлости
– изражава припадност
|
Оцена 4
ФП704
|
У
већем броју примера правилно користи примере у којима треба да:
– представи себе и другог
– саопшти шта воли и шта не воли
– наведе активности и догађаје из прошлости
– изражава припадност
|
Оцена 3
ФП703
|
У
мањем броју примера правилно употребљава примере у којима треба да:
– представи себе и другог
– саопшти шта воли и шта не воли
– наведе активности и догађаје из прошлости
– изражава припадност
|
Оцена 2
ФП702
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима треба да:
– представи себе и другог
– саопшти шта воли и шта не воли
– наведе догађај из прошлости
– изражава припадност
|
Оцена 1
ФП701
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Друга наставна тема:
Unité 1: Reste en
forme
Број часова: 9
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– на матерњем језику преноси општи смисао
и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних текстова
– мења глагол кроз лица у датом времену
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– пружа информације о интересовањима
– резимира текст у прошлом времену
– изражава осете, осећања
– преноси информацију о томе како се неко осећа
– мења глагол кроз лица у садашњем времену
– преноси општи смисао и основне информације на
матерњем језику
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ715
|
–
наводи
главне информације из текста
–
говори
о својим интересовањима
–
резимира
и кратко препричава догађаје
–
употребљава
у реченици повратни глагол у садашњем времену
–
преноси општи
смисао и основне информације на матерњем језику
|
Оцена 4
ФУ714
|
–
наводи
главне информације из текста једноставним реченицама
–
говори
о својим интересовањима једноставним реченицама
–
резимира
и кратко препричава догађаје једноставним реченицама
–
употребљава
у реченици повратни глагол у садашњем времену
–
преноси општи
смисао и основне информације на матерњем језику
|
Оцена 3
ФУ713
|
–
наводи
главне информације из текста уз помоћ наставника
–
говори
о својим интересовањима уз помоћ наставника
–
резимира
и кратко препричава догађаје уз помоћ наставника
–
мења повратни глагол у
садашњем времену
–
разуме општи
смисао и основне информације и преноси их на матерњем језику
|
Оцена 2
ФУ712
|
–
препознаје
општи смисао текста
–
наводи
своја интересовања уз помоћ наставника
–
зна
како се гради садашње време
–
преноси
главне информације на матерњем језику
|
Оцена 1
ФУ711
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП715
|
–
правилно употребљава у реченици повратни глагол у садашњем времену
–
пише
једноставне исказе о својим интересовањима
–
разуме општи смисао и основне информације и преноси их на матерњем
језику
|
Оцена 4
ФП714
|
–
правилно употребљава у већем броју реченица повратни глагол у садашњем времену
–
пише
једноставне исказе о својим интересовањима
–
разуме општи смисао и основне информације и преноси их на матерњем
језику
|
Оцена 3
ФП713
|
–
мења повратни глагол у лицима
у садашњем времену
–
разуме општи смисао и основне информације одређеног броја примера и пише
их на матерњем језику
|
Оцена 2
ФП712
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима:
– су наводени примери за исказивање интересовања
– је приказан повратни глагол у садашњем времену
|
Оцена 1
ФП711
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Трећа наставна тема:
Unité 2: Profite
de tes loisirs
Број часова: 12
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст
– пружа информације о интересовањима, дневним
активностима, плановима
– мења глагол кроз лица у датом времену
– правилно употребљава у једноставним примерима
односне заменице и заменице за индиректни објекат
– преноси општи смисао и основне информације на
матерњем језику
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст у садашњем времену
– пружа информације о интересовањима, дневним
активностима, плановима
– мења глагол кроз лица у блиском будућем и прошлом
времену
– правилно употребљава у једноставним примерима
односне заменице
– правилно употребљава у једноставним примерима
заменице за индиректни објекат
– преноси општи смисао и основне информације на
матерњем језику
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ725
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у блиској будућности и блиској прошлости
|
Оцена 4
ФУ724
|
–
резимира
текст уз питања
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у блиској будућности и блиској прошлости уз питања
|
Оцена 3
ФУ723
|
–
резимира
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у блиској будућности и блиској прошлости уз помоћ наставника
|
Оцена 2
ФУ722
|
–
разуме
општи смисао и главне информације из текста
–
препознаје
и разуме примере у којима је употребљено блиско будуће и блиско прошло време
|
Оцена 1
ФУ721
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП725
|
–
правилно употребљава у реченици односне заменице и заменице за индиректни објекат
–
правилно употребљава у реченици глагол у блиском будућем и блиском прошлом времену
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 4
ФП724
|
–
правилно употребљава у реченици односне заменице и заменице за индиректни објекат у већини примера
–
правилно употребљава у реченици глагол у блиском будућем и блиском прошлом времену у већини примера
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 3
ФП723
|
–
употребљава у једноставним реченицама односне заменице и заменице за индиректни објекат
–
мења глагол у блиском будућем
и блиском прошлом времену
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 2
ФП722
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима:
–
је употребљено блиско
будуће и блиско прошло време
–
се говори о плановима за
дневне активности
|
Оцена 1
ФП721
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Четврта наставна тема:
Unité 3: Prépare
l’avenir
Број часова: 11
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст
– пружа информације о интересовањима, плановима
– мења глагол кроз лица у датом времену
– врши поређење у једноставним реченицама
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст
– пружа информације о интересовањима,
– дневним активностима, плановима
– мења глагол кроз лица у будућем времену
– врши поређење у једноставним реченицама
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ735
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у будућности
–
пореди
особе у једноставним реченицама
|
Оцена 4
ФУ734
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у будућности уз уобичајене примере
–
пореди
особе у једноставним и уобичајеним реченицама
|
Оцена 3
ФУ733
|
–
резимира
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у будућности уз најфреквентије примере
–
пореди
особе у најједноставнијим реченицама
|
Оцена 2
ФУ732
|
–
разуме
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику уз помоћ наставника
–
говори
о догађајима у будућности уз најфреквентије примере
–
пореди
особе у најједноставнијим реченицама
|
Оцена 1
ФУ731
|
–
нису
испуњени критеријуми
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП735
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у будућем времену
–
пореди особе у једноставним примерима
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 4
ФП734
|
–
правилно употребљава у реченици већи број глагола у будућем времену
–
пореди особе у једноставним примерима
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику
|
Оцена 3
ФП733
|
–
правилно употребљава у реченици мањи број глагола у будућем времену
–
пореди особе у једноставним примерима
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику
|
Оцена 2
ФП732
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима:
– је глагол употребљен у убудућем времену
– се пореде лица
– треба да се на матерњем језику пренесе информација
|
Оцена 1
ФП731
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Пета наставна тема:
Unité 4: Partage
des informations
Број часова: 12
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– мења глагол кроз лица у датом времену
– разликује и примењује правила о употреби датог
времена
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– мења глагол кроз лица у сложеном перфекту
– мења глагол кроз лица у имперфекту
– разликује и примењује правила о употреби сложеног
перфекта и имперфекта
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ745
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у прошлости
|
Оцена 4
ФУ744
|
–
резимира
текст уз питања наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику једноставним реченицама
–
говори
о догађајима у прошлости уз питања наставника
|
Оцена 3
ФУ743
|
–
резимира
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о догађајима у прошлости уз помоћ наставника
|
Оцена 2
ФУ742
|
–
разуме
основни смисао текста уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику уз помоћ наставника
–
мења
глагол у сложеном перфекту и имперфекту
|
Оцена 1
ФУ741
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП745
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у сложеном перфекту и имперфекту
–
примењује правила о употреби сложеног перфекста и имперфекта
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 4
ФП744
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у сложеном перфекту и имперфекту у већем броју примера
–
примењује правила о употреби сложеног перфекста и имперфекта у већем броју примера
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику у већем броју примера
|
Оцена 3
ФП743
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у сложеном перфекту и имперфекту у мањем броју примера
–
примењује правила о употреби сложеног перфекста и имперфекта у мањем броју примера
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику у мањем броју примера
|
Оцена 2
ФП742
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима:
– је глагол употребљен у сложеном перфекту
– је глагол употребљен у имперфекту
– треба да се на матерњем језику пренесе информација
|
Оцена 1
ФП741
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Шеста наставна тема:
Unité 5: Affirme-toi
Број часова: 13
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– изражава своје жеље
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– мења глагол кроз лица у датом времену
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– изражава своје жеље
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– мења глагол кроз лица у кондиционалу презента
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ755
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о својим жељама
|
Оцена 4
ФУ754
|
–
резимира
текст уз питања наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику једноставним реченицама
–
говори
о својим жељама уз питања наставника
|
Оцена 3
ФУ753
|
–
резимира
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о својим жељама уз помоћ наставника
|
Оцена 2
ФУ752
|
–
разуме
основни смисао текста уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику уз помоћ наставника
–
мења
глагол у кондиционалу презента
|
Оцена 1
ФУ751
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП755
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у кондиционалу презента
–
разуме општи смисао и основне информације и записује их на матерњем
језику
|
Оцена 4
ФП754
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у кондиционалу презента у већем броју примера
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику у већем броју примера
|
Оцена 3
ФП753
|
–
правилно употребљава у реченици глагол у кондиционалу презента у мањем броју примера
–
разуме општи
смисао и основне информације и записује их на матерњем језику у мањем броју примера
|
Оцена 2
ФП752
|
Допуњује,
повезује, идентификује примере у којима:
– је глагол употребљен у кондиционалу презента
– треба да се на матерњем језику пренесе информација
|
Оцена 1
ФП751
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
|
Елементи оцењивања
|
Седма наставна тема:
Unité 6: Voyage
dans un pays francophone
Број часова: 11
|
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
|
По завршетку наставне теме ученик ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– разуме упутства о кретању
– разуме кратке исказе и говори о природи, животињама и биљкама
|
Операционализовани
исходи
|
Ученик
ће бити у стању да:
– разуме општи садржај и главне информације текста
– резимира текст на једноставан начин
– на матерњем језику преноси саговорнику
општи смисао и појединачне информације краћих и једноставнијих писаних
текстова
– разуме упутства о кретању
– правилно употребљава предлоге
– разуме кратке исказе и говори о природи, животињама и биљкама
|
Методе оцењивања
|
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФУ765
|
–
резимира
текст
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о омиљеним биљкама и животињама
–
разуме
упутства о кретању
|
Оцена 4
ФУ764
|
–
резимира
текст уз питања наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику уз питања наставника
–
говори
о омиљеним биљкама и животињама уз питања наставника
–
разуме
упутства о кретању
|
Оцена 3
ФУ763
|
–
резимира
текст уз помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
говори
о омиљеним биљкама и животињама уз помоћ наставника
–
разуме
упутства о кретању уз помоћ наставника
|
Оцена 2
ФУ762
|
–
разуме
основни смисао текста уз велику помоћ наставника
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику уз велику помоћ наставника
–
разуме
упутства о кретању уз помоћ наставника
|
Оцена 1
ФУ761
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
Методе оцењивања
|
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)
|
Критеријум оцењивања
|
|
Оцена 5
ФП765
|
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику
–
разуме
упутства о кретању
|
Оцена 4
ФП764
|
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику у једноставним примерима
–
разуме
упутства о кретању у једноставним примерима
|
Оцена 3
ФП763
|
–
преноси
општи смисао текста на матерњем језику у најједноставнијим реченицама
–
разуме
упутства о кретању у најједноставнијим реченицама
|
Оцена 2
ФП762
|
Допуњује, повезује примере у којима :
–
треба
да се пренесе општи смисао текста на матерњем језику у најједноставнијим
примерима
–
се
наводе упутства о кретању у најједноставнијим примерима
|
Оцена 1
ФП761
|
–
нису испуњени критеријуми.
|
|
Критеријуми за
оцењивање презентације
Методе оцењивања
|
Презентација
|
||
Критеријуми оцењивања
|
Презентација
( електронска форма, плакат, паноа...)
|
Максималан број бодова
|
Оцена 5 –4,5-5 бодова
Оцена 4 – 3,5-4 бода
Оцена 3 – 2,5 -3 бода
Оцена 2 – 1,5 -2 бода
Оцена 1 – 0 -1 бод
|
Презентација је оригинална
|
5
|
||
Тачност текста је одговарајућ
|
5
|
||
Одабир слика је у складу са презентацијом
|
5
|
||
Оригиналност слика
|
5
|
||
Мултимедијалност
|
5
|
||
Интерактивност
|
5
|
||
Начин излагања (довољно јасно, гласно, правилно)
|
5
|
||
Реакција слушалаца : са пажњом прате презентацију, укључују се питањима
и коментарима
|
5
|
||
Садржај : обухваћени су сви важни делови садржаја, след
излагања је логичан
|
5
|
Нема коментара:
Постави коментар