недеља, 15. септембар 2019.

Критеријуми оцењивања за 5. разред


ОШАкадемик Миленко Шушићу Гучи


Критеријуми оцењивања за
5. разред





Марија Јакшић – Маrie Soleil

Изглед табеле и њене елементе осмислила колегиница Наталија Топаловић


Критеријуми оцењивања за предмет ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК
Пети разред
Елементи оцењивања
Прва наставна тема:  
Le club de ma classe - Ученички клуб
Број часова: 12
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
  поздрави и отпоздрави, примењујући  најједноставнија језичка средства
  представи себе и другог
  разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Операционализовани исходи

Ученик ће бити у стању да:
  правилно изговара слова француског алфабета
  поздрави млађу и старију особу
  представи себе и другог
  пружи информацију о старости
  наведе омиљене основне боје
  говори о особинама друге особе или себе користећи глагол „être
  разуме и одговори на јасно постављена питања личне природе
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ515
    изговара слова француског алфабета
    поздравља другу особу
    представља се
    представља другог
    одговара на питања личне природе
  преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ514
    изговара слова француског алфабета
    поздравља другу особу уз питања наставника
    представља се уз питања наставника
    представља другог уз питања наставника
    разуме и одговара на питања личне природе уз питања наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ513
    изговара слова француског алфабета уз помоћ наставника
    поздравља другу особу уз помоћ наставника
    представља се користећи једноставне реченице
    представља другог уз помоћ наставника
    разуме и одговара на питања личне природе уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 2
ФУ512
    ученик се поздравља и представља уз већу помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз већу помоћ наставника
Оцена 1
ФУ511
    нису испуњени критеријуми.
Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП515
    представља себе и друге  
    одговара на питања личне природе
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему

Оцена 4
ФП514
    представља себе и друге у већем броју примера
    одговара на питања личне природе у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера

Оцена 3
ФП513
    попуњава табеле са личним подацима у мањем броју примера
    представља себе и друге користећи најједноставније изразе
    разуме и одговара на учестала питања личне природе у мањем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера

Оцена 2
ФП512
    записује слова француског алфабета
    повезује појмове на тему поздрављања
    попуњава табеле са личним подацима у мањој мери
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у најједноставнијим реченицама

Оцена 1
ФП511
    нису испуњени критеријуми.



Елементи оцењивања
Друга наставна тема:  
Le club des artistes - Уметнички клуб
Број часова: 13
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
  разуме једноставан  опис живих бића, предмета,
  опише жива бића, предмете једноставним језичким средствима
  представи себе и другог
  разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих
  разуме једноставне исказе за изражавање допадања/недопадања, слагања/неслагања и реагује на њих;
  тражи мишљење и изражава допадање/недопадање једноставним језичким средствима;
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему
Операционализовани исходи

Ученик ће бити у стању да:
  препозна и именује предмете школског прибора
  представи себе говорећи о годинама старости и датуму рођења;
  тражи и пружи основне  информације у вези са годинама старости;
  представи другог говорећи о годинама старости и датуму рођења;
  разуме јасно постављена једноставна питања на тему година рођења и одговара на њих;
  разуме једноставне исказе за изражавање допадања/недопадања, слагања/неслагања и реагује на њих;
  тражи мишљење и изражава допадање/недопадање једноставним језичким средствима;
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ525
    именује предмете школског прибора које поседује
    тражи информацију и поставља питања личне природе
    одговара на питања у вези  годинама старости
    изражава допадање / недопадање
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ524
    наводи предмете школског прибора које поседује уз питања наставника
    тражи информацију и поставља питања личне природе уз питања наставника
    одговара на питања у вези са годинама старости уз питања наставника
    изражава допадање / недопадање уз фреквентне фразе
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ523
    именује предмете једноставним средствима
    представља себе и другог једноставним језичким средствимаа
    разуме и пружа основне информације у вези са годинама старости уз помоћ наставника
    једноставним средствима изражава допадање / недопадање уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 2
ФУ522
    именује поједине предмете уз већу помоћ наставника
    саопштава своје године уз помоћ наставника
    изражава допадање / недопадање најједноставнијим језичким средствима уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 1
ФУ521
    нису испуњени критеријуми.
Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП525
    представља себе и друге  
    одговара на питања у вези са годинама старости
    изражава допадање / недопадање
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему

Оцена 4
ФП524
    представља себе и друге у већем броју примера
    одговара на готово сва питања у вези са годинама старости у већем броју примера
    изражава допадање / недопадање у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера

Оцена 3
ФП523
    представља себе и друге користећи најједноставније изразе
    разуме и одговара на учестала питања личне природе у мањем броју примера
    изражава допадање / недопадање наводећи мали број примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера

Оцена 2
ФП522
    повезује појмове на тему представљања
    наводи своје године старости
    препознаје лексику допадања / недопадања
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у најједноставнијим примерима
Оцена 1
ФП521
    нису испуњени критеријуми.


Елементи оцењивања
Трећа наставна тема:  
Le club des lecteurs - Читалачки клуб
Број часова: 12
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
  разуме и именује просторије у школи
  разуме и именује предмете у учионици
  наведе школске предмете
   разуме једноставна обавештења о хронолошком времену и реагује на њих
  каже тачно хронолошко време
  постави питање о хронолошком времену
-  разуме једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање и реагује на њих;
-  наводи једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање;
  разуме и реагује на налоге и упутства на часу
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Операционализовани исходи


Ученик ће бити у стању да:

  разуме и именује просторије у школи
  разуме и именује предмете у учионици
  наведе школске предмете
разуме једноставна обавештења о хронолошком времену и реагује на њих
  каже тачно хронолошко време
  постави питање о хронолошком времену
-  разуме једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање и реагује на њих;
-  наводи једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање;
  разуме и реагује на налоге и упутства на часу
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему



Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ535
  разуме и именује просторије у школи
  разуме и именује предмете у учионици
  говори тачно хронолошко време
-  наводи једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање;
  преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ534
  разуме и именује просторије у школи уз питања наставника
  разуме и именује предмете у учионици уз питања наставника
  говори тачно хронолошко време уз питања наставника
-  наводи једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање уз питања наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ533
  разуме и именује просторије у школи уз помоћ наставника
  разуме и именује предмете у учионици уз помоћ наставника
  говори тачно хронолошко време уз помоћ наставника
-  наводи једноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање; уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 2
ФУ532
  препознаје просторије у школи
  препознаје предмете у учионици
  говори тачно хронолошко време уз већу помоћ наставника
-  наводи најједноставне исказе којима се изражава припадање / неприпадање, поседовање / непоседовање;
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 1
ФУ531
    нису испуњени критеријуми.
Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП535
    разуме и повезује примере са употребљеном лексиком за школске просторије и предмете у учионици
    представља своју породицу уз изражавање припадања
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФП534
    разуме и повезује примере са употребљеном лексиком за школске просторије и предмете у учионици у већем броју примера
    представља своју породицу уз изражавање припадања у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера
Оцена 3
ФП533
    разуме и повезује примере са употребљеном лексиком на тему појединих школских просторија и предмета у учионици уз помоћ наставника у мањем броју примера
    представља своју породицу уз изражавање припадања у једноставним исказима уз помоћ наставника у мањем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера

Оцена 2
ФП532
    разуме и препознаје називе за школске просторије и предмете у учионици у најједноставнијим примерима
    разуме питања о представљању чланова породице у најједноставнијим примерима
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у најједноставнијим примерима

Оцена 1
ФП531
    нису испуњени критеријуми.


Елементи оцењивања
Четврта наставна тема:  
Le club des athlètes - Спортски клуб
Број часова: 10
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
     разуме једноставан  опис живих бића, предмета, места и појава,
     опише жива бића, предмете и места и појаве једноставним језичким средствима
     представи себе и другог;
     разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих;
     разуме позив и реагује на њега;
     упути позив на заједничку активност;
     пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему
Операционализовани исходи

Ученик ће бити у стању да:
  разуме опис друга / другарица
  опише друга / другарицу
   разуме реченице у вези са представљањем породице
  представи своју породицу
     разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих;
  говори о планираним активностима
  опише и планира уобичајене и тренутнe активности кратким једноставним језичким средствима
  разуме позив и реагује на њега
  упути позив на заједничку активност
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему
Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ545
    разуме и описује друга / другарицу
    представља све чланове породице
    разуме реченице и говори о својим активностима и плановима
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ544
    разуме и описује друга / другарицу уз питања наставника
    представља све чланове породице уз питања наставника
    разуме реченице и говори о својим активностима и плановима  уз питања наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ543
    разуме и описује друга / другарицу уз помоћ наставника
    представља све чланове породице уз помоћ наставника
    разуме реченице и говори о својим активностима и плановима уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 2
ФУ542
    представља поједине чланове породице уз већу помоћ наставника
    разуме позив на одређене активности уз већу помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз већу помоћ наставника
Оцена 1
ФУ541
    нису испуњени критеријуми.
Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП545
    разуме и употребљава женски род придева у описивању
    представља све чланове породице
    употребљава садашње време на тему активности
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФП544
    разуме и употребљава женски род фреквентних придева у описивању
    представља чланове породице у већем броју примера
    употребљава садашње време на тему активности  у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера
Оцена 3
ФП543
    разуме и наводи поједине придеве женског рода у мањем броју примера
    представља чланове породице у мањем броју примера
    употребљава садашње време најфреквентнијих глагола у мањем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера
Оцена 2
ФП542
    препознаје женски род придева
    разуме питање о члановима породице
    препознаје и наводи садашње време глагола у једнини
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера
Оцена 1
ФП541
    нису испуњени критеријуми.


Елементи оцењивања
Пета наставна тема:  
Le club des citadins - Грађански клуб
Број часова: 12
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
       разуме једноставна обавештења о простору и  оријентацији у простору и реагује на њих
        тражи и пружи кратка и једноставна обавештења о оријентацији у простору
       опише непосредни простор у којем се креће
      представи себе и другог;
      разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих;
      разуме једноставне исказе о уобичајеним и тренутним активностима и способностима и реагује на њих;
      опише и планира уобичајене и тренутнe активности кратким једноставним језичким средствима;
      опише шта уме/не уме да (у)ради;
       пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Операционализовани исходи

Ученик ће бити у стању да:
   разуме једноставна обавештења о саобраћају у граду
   именује важне објекте у граду
    тражи и пружи кратка и једноставна обавештења о орјентацији
   опише непосредни простор у којем се креће
   представља чланове породице и наводи њихову професију
   тражи информацију о професији особе
   разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих;
   разуме једноставне исказе о уобичајеним и тренутним активностима и способностима и реагује на њих;
   опише и планира уобичајене и тренутнe активности кратким једноставним језичким средствима;
   опише шта уме/не уме да (у)ради;
   пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему
Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ555
    разуме и одговара на питања о кретању у простору
    разуме и именује важне објекте у граду
    разуме и говори о професији чланова породице
    разуме и говори о својим активностима
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ554
    разуме и одговара на већину питања о кретању у простору
    разуме и именује готово све важне објекте у граду
    разуме и говори о професији чланова породице уз питања наставника
    разуме и говори о својим активностима уз питања наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ553
    разуме и одговара на поједина питања о кретању у простору уз помоћ наставника
    разуме и именује фреквентне изразе за објекте у граду уз помоћ наставника
    разуме и говори о професији чланова породице уз помоћ наставника
    разуме и говори о својим активностима уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 2
ФУ552
    препознаје називе одређених објеката у граду у најједноставнијим примерима
    разуме називе за омиљену професију
    разуме исказе за омиљену активност
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 1
ФУ551
    нису испуњени критеријуми.

Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП555
    разуме упутства у вези са кретањем
    разуме и наводи женски род именица
    употребљава садашње време глагола на тему активности
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФП554
    разуме упутства у вези са кретањем у већем броју примера
    разуме и наводи женски род именица у већем броју примера
    употребљава садашње време глагола на тему активности у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера
Оцена 3
ФП553
    разуме упутства у вези са кретањем у мањем броју примера
    разуме и наводи женски род именица у мањем броју примера
    употребљава садашње време глагола на тему активности  у мањем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера
Оцена 2
ФП552
    разуме упутства у вези са кретањем у најједноставнијим примерима
    разуме и наводи женски род именица у најједноставнијим примерима
    употребљава садашње време глагола на тему активности  у најједноставнијим примерима
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у најједноставнијим примерима
Оцена 1
ФП551
    нису испуњени критеријуми.
Елементи оцењивања
Шеста наставна тема: 
Le club des photographes - Фотографски клуб
Број часова: 8
Очекивани исходи
који ће се оцењивати (општи)
По завршетку наставне теме ученик  ће бити у стању да:
  разуме и одговара на питања о времену
  поставља питања о  времену
  наводи у представљању континент, државу, град у коме живи
  тражи информацију о пореклу и месту становања (континент, држава, град)
  одговара на питања о заједничким активностима
  упути позив на заједничку активност
  разуме када се говори о планираним активностима
  говори о својим планираним активностима
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Операционализовани исходи

Ученик ће бити у стању да:
  разуме и одговара на питања о метеоролошком времену
  поставља питања о метеоролошком  времену
  наводи у представљању континент, државу, град у коме живи
  тражи информацију о пореклу и месту становања (континент, држава, град)
  одговара на питања о заједничким активностима
  упути позив на заједничку активност
  разуме када се говори о планираним активностима
  говори о својим планираним активностима
  пренесе поруку на матерњем језику на одређену тему

Методе оцењивања
Усмено испитивање
(разумевање говора и усмено изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФУ565
    разуме и одговара на питања о метеоролошком времену
  представља се и наводи континент, државу, град у коме живи
  представља другог и наводи континент, државу, град у коме живи
    разуме и говори о својим активностима и плановима
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФУ564
    разуме и одговара на већину питања о метеоролошком времену
  представља се и наводи континент, државу, град у коме живи уз питања наставника
  представља другог и наводи континент, државу, град у коме живи уз питања наставника
  разуме и говори о својим активностима и плановима уз питања наставника
  преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз питања наставника
Оцена 3
ФУ563
    разуме и одговара на фреквентна питања о метеоролошком времену уз помоћ наставника
    представља се и наводи континент, државу, град у коме живи уз помоћ наставника
    представља другог и наводи континент, државу, град у коме живи уз помоћ наставника
    разуме и говори о одређеним активностима  и плановима
уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 2
ФУ562
    разуме поједине изразе о метеоролошком времену
    наводи омиљене активности уз помоћ наставника
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему уз помоћ наставника
Оцена 1
ФУ561
    нису испуњени критеријуми.

Методе оцењивања
Писмена провера
(разумевање писаног текста и писано изражавање)

Критеријум оцењивања
Оцена 5
ФП565
    допуњује питања о активностима
    употребљава садашње време правилних и неправилних глагола
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему
Оцена 4
ФП564
    допуњује питања о одређеним активностима у већем броју примера
    употребљава садашње време фреквентних правилних и неправилних глагола у већем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у већем броју примера
Оцена 3
ФП563
    допуњује питања о омиљеним активностима у мањем броју примера
    употребљава садашње време најфреквентнијих правилних и неправилних глагола у мањем броју примера
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера
Оцена 2
ФП562
    препознаје питања о омиљеним активностима
    повезује примере са садашњим временом глагола
    преноси поруку на матерњем језику на одређену тему у мањем броју примера
Оцена 1
ФП561
    нису испуњени критеријуми.














Оцена пројектног задатка  - табела
Ученик

Активности – број бодова
Укупан број бодова

Оцена (1,2,3,4,5)

Посвећеност раду и усмереност на задатак
Активно учествовање  и спремност да подстиче друге чланове групе
Спремност да образложи своју идеју
Поштује договор у групи у вези са расподелом  послова и израдом паноа / презентације
Укљученост у све сегменте групне активности









Критеријум процене индивидуалне активности
Бодовна скала за индивидуалну активност

Активност
Бодови
Распон бодова
Оцена
Посвећеност у раду и усмереност у задатак
50
0 – 20
1
Активно учествовање  и спремност да подстиче друге чланове групе
10
21 – 40
2
Спремност да образложи своју идеју
20
41 - 60
3
Поштује договор у групи у вези са расподелом послова и израдом паноа / презентације
10
61 - 80
4
Укљученост у све сегменте групне активности – дискутује, даје предлоге, пружа помоћ другима када је то неопходно
10
81 - 100
5
0 – 20
1






Нема коментара:

Постави коментар