недеља, 29. март 2020.

Шести разред - решења вежбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги шестаци,

ево решења нашег вежбања.

Уколико остављате одговоре у коментару испод објаве на овом блогу, напишите име и одељење, да бих записала ко је био вредан.

Превод са француског на српски језик:

jouer du piano - свирати клавир
jouer du violon - свирати виолину
jouer au foot - играти фудбал

jouer au tennis - играти тенис
faire la cuisine - кувати

faire des crêpes - правити палачинке
danser - плесати

chanter - певати
parler français - говорити француски
dessiner - цртати
peindre - сликати
repasser - пеглати
monter à cheval - попети се на коња
nager - пливати
skier - скијати

Превод са српског на француски језик:

1. Шта је то? То је петао.
Qu'est-ce que c'est? C'est un coq.


2. Шта је то? То је зец.
Qu'est-ce que c'est? C'est un lapin.


3. Знам да причам.
Je sais parler.


4. Не знам да плешем.
Ja ne sais pas danser.


5. Они не знају да играју фудбал.Ils ne savent pas jouer au foot.



Марија Јакшић - Marie Soleil

Пети разред - решења вежбања (23.3. - 27.3.2020.)

Драги петаци,
стижу и решења нашег вежбања.

Када остављате ваше одговоре испод коментара, потребно је да напишете име и одељење да бих видела ко је био вредан.

Одлучила сам да их напишем у овом облику, да бисте се лакше снашли.


1-j : C’est un vélo.
2-b : C’est une rue.
3-c : C’est une piste cyclable.
4-d : C’est un passage piéton.
5-e : C’est un feu tricolore.
6-f : C’est un trottoir.
7-g : C’est une place.
8-h : C’est un rond-point.
9-i : C’est une voiture.
10-n ou p : C'est tourner ou avancer.
11-k : C’est un autobus.
12-l : C’est un scooter.


Марија Јакшић - Marie Soleil

четвртак, 26. март 2020.

La maison de Milanne


Salut !
Je m'appelle Milanne.
J'ai onze ans.
J'habite Paris.
Voici ma maison.
Elle est très belle.
J'habite ici avec ma famille.
Ma maison est blanche et rouge.
Je l'adore.
C'est mon paradis.

Milan S. V/1

уторак, 24. март 2020.

Tous sera bien


Tout sera bien

Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
C'est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

https://www.youtube.com/watch?v=IIxq6sXGDpo


Секција Francollège 24.3.2020.

Драги ученици,

у навали технологије и интернета, недостају ми ваши цртежи, ваше песмице и риме.

А вама?

Имам један занимљив предлог.

Написаћу вам песмицу на француском и волела бих да је ви осликате и додате стихове на српском који би се римовали. Пазите и на смисао тј. значење.

Уколико наши музичари желе да се придруже и пошаљу нам снимак како свирају, било би дивно. Свирајте неку мелодију која се, по вама, уклапа у читав Наш пројекат.

Ово је предлог за све Вас којима недостају наши занимљиви часови када сте, кроз групни рад, цртали, креирали Мапе ума, учили кроз игру, смејали се предлозима ваших генијалних стихова.

Радове пошаљите на мејл: digitalnamsj@gmail.com

Послушајте како звучи:

https://www.youtube.com/watch?v=IIxq6sXGDpo



Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
C'est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

Il fait froid, il neige,
La ville est blanche,
Ne te fâche plus, Dieu te protège,
On reste chez soi, comme le dimanche.

C'est meilleur pour tout le monde,
c'est meilleur pour toi,
Ce n’est pas important si tu es blonde,
Fille ou garçon, sens la joie !

Je crois que tout sera bien,
j'en suis sûr, c'est la dernière fois,
Dieu et les Anges nous offrent le soutien,
Je t'aime, je l'aime, on entend chaque fois.

Хладно је, пада снег,
Град је бео,
Не љути се више, Бог те штити,
Остајемо код куће, као недељом.

Боље је за све,
Боље је за тебе,
Није важно да ли си плава,
Девојчица или дечак, осети радост!

Верујем да ће све бити добро,
Сигурна сам у то, последњи је пут,
Бог и Анђели нас подржавају,
Волим те, волим га, чује се сваки пут.



понедељак, 23. март 2020.

Пети разред (23.3. - 27.3.2020.) - La circulation

Драги ученици,
ваша лекција за ову седмицу је на страни 88 у уџбенику.

Тема је саобраћај - La circulation

Потребно је да решите вежбање 1 на страни 88 у уџбенику.

Предлажем вам следеће начине:

1. Пре решавања вежбања, пронађите у речнику(оставићу вам линк) значења речи на овој страници. Затим, откуцајте у коментару(овде на блогу или у Гугл учионици) број са слике и реч коју означава. Рецимо:

Le 8, c'est un rond-point.

Речник:
https://www.onlinerecnik.com/recnik/francuski/srpski/

2. Учите из дигиталног уџбеника. Тамо имате видео уз сваку лекцију па нећете тражити по речнику шта значи која реч, имате задатак који можете да решите, имате и речник уколико вам затреба. Домаћи такође остављате у коментару у Гугл учионици или овде на блогу.

Линк до Е-учионице и ваших уџбеника:
https://www.eucionica.rs

Послаћу вам објашњење како да функционишете на Е-учионици.

Напомена: сада су вам СВИ ДИГИТАЛНИ УЏБЕНИЦИ ДОСТУПНИ И БЕСПЛАТНИ.

Ваша Marie Soleil

Шести разред (23.3.- 27.3.2020.) - Les animaux de la ferme; Dire ce qu'on sait faire

Драги ученици,

ове седмице ћемо учити о домаћим животињама (страна 94 у уџбенику) и о глаголу savoir - знати (страна 95 у уџбенику).

1.час - 23.3.2020. - Понедељак (6/1 и 6/2)

- Учимо називе домаћих животиња (страна 94) - препишите називе на француском и преведите на српски језик.(пишите у својој свеску на начин као у примеру испод)

Qu'est-ce que c'est ? - Шта је то?
C'est un cheval. - То је коњ.

- Учимо глагол savoir - знати (страна 95) - препишите глагол у свеску и напишите значење на српском поред сваког лица. Испод наведеног глагола по лицима, у уџбенику, приметићете списак глагола / активности:

jouer du piano, du violon...
jouer au foot, au tennis...
faire la cuisine, faire des crêpes
danser, chanter...

Њих желимо да научимо! Преведите их на српски  језик.(пишите у својој свесци)

Сада можемо да креирамо неке реченице ( savoir + инфинитив(цео глагол)):

Знам да свирам клавир. - Je sais jouer du piano.
Он зна да игра фудбал. - Il sait jouer au foot.
Ми не знамо да певамо. - Nous ne savons pas chanter.


Домаћи рад:
(рок за завршетак је (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2))

1. Напишите следеће реченице на француском језику (ваше одговоре можете написати у коментару, овде на блогу или у Гугл учионици):

1. Шта је то? То је петао.
2. Шта је то? То је зец.
3. Знам да причам.
4. Не знам да плешем.
5. Они не знају да играју фудбал.

2. Урадите задатак који ћу вам послати на Е- учионици (неколико вас није још откључало уџбеник, сада их можете преузети БЕСПЛАТНО - урадите то!):
НАПОМЕНА!!! Неки од вас покушавају поново да се региструју - немојте то радити јер сте већ регистровани и повезани самном пре 2 године. Сада се ПРИЈАВИТЕ и радите задатке.


https://www.eucionica.rs/

2. час (среда 25.3.2020. - 6/1 и петак 27.3.2020. - 6/2)

Вежбамо уз домаће животиње и глагол знати.
(добићете нове реченице)



Седми разред (23.3. - 27.3.2020.) - Conditionnel présent

Драги ученици,
у овој седмици ћемо обрадити кондиционал презента.

1. час - 25.3.2020. - Среда

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 53 и 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/


Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми у коментару.

2. Измењајте 2 глагола по лицима. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да причам.(причати)
    Она би волела певати.
    Ми бисмо волели путовати.

2. час - 27.3.2020. - Петак

Вежбање на тему кондиционала презента.
(очекујте вежбања/ упитник у петак)

Осми разред (23.3. - 27.3.2020) - Conditionnel présent et futur simple

Драги ученици,

у овој седмици ћемо обрадити и вежбати кондиционал презента. Подсетићемо се и простог футута и упоредити их.

1. час - 23.3.2020. - Понедељак (8/2 и 8/3)  и 24.3.2020. -Уторак (8/1)

Грађење и употреба кондиционала

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 52, 76 и на следећем блогу:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/06/20/kondicional-le-conditionnel/



Грађење и употреба простог футура

О овоме можете прочитати у уџбенику на страни 76 и на следећем блогу моје колегинице Бојане:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/03/12/futur-simple-buduce-vreme/




Домаћи задатак:

1. Пронађите у тексту на страни 52 у уџбенику облике глагола у кондиционалу презента и напишите ми које сте облике опронашли.

2. Измењајте 2 глагола по лицима у футуру и кондиционалу презента. Напишите поред сваког облика и превод на српском.

3. Преведите на француски језик реченице:

    Волео бих да певам.
    Певаћу сваки дан.

2. час - 26.3.2020. - Четвртак (8/2 и 8/3) и 27.3.2020. - Петак (8/1)

Вежбање на тему кондиционала презента и простог футура.
(очекујте вежбања/ упитник у четвртак/ петак)


петак, 20. март 2020.

Osmi razred (17.3. - 21.3.) - Mini test ili vežbanje

Osmi razred (17.3. - 21.3.) - drugi čas

Odeljenje 8/1

Le top du top

 1. Quelle est la ville la plus chère?
- Copenhague est la ville la plus chère.


2. Quelle est la ville la plus cosmopolite?
- Genève est la ville la plus cosmopolite.


3. Quelle est la ville la plus ècologique?

- Stockholm  est la ville la plus ècologique.

4. Quelle est la ville la plus romantique?

- Paris est la ville la plus romantique.


Odeljenje 8/2

Unité 5 - Départ

Ma famille habite à Porto - Marie habite à Porto.

On adore la France - Nicola adore la France.

Moi, j'adore les comiques français - Marie adore les comiques français.

Je reviens de Grèce - Elle revient de Grèce

Je suis allé à Athènes -Elle est allée à Athènes.

J'aime l'histoire de cette ville - Il aime l'histoire de cette ville.

Je voudrais apprendre le grec - Marie voudrait apprendre le grec.

J'aimerais m'installer en Hollande - Elle aimerait s'installer en Holande.

Je préférais vivre à Amsterdam - Elle préférait vivre à Amsterdam.




Odeljenje 8/3

Chaque ville est un monde


1. De quoi parle-t-on dans ce texte ?
Dans ce texte on parle des villes européennes.

2. Lucie, où est-elle allée ?

Lucie est allée à Naple.

3. Qu'est-ce qu'elle a fait ?

Elle a perfectionné son italien.

4. Louis, où est-il allé ?

Il est allé à Berlin.

5. Qu'est-ce qu'il a fait ?

Il s'est promené au Mauerpark.

6. Paco, où est-il allé ?

Paco est allé en Espagne.

7. Qu'est-ce qu'il a fait ?

Il a visité sa famille et ses copains.

8. Quelles villes aimerais-tu visiter ?

J'aimerais visiter NIce et Rome.




Šesti razred (17.3. - 21.3.) - drugi čas - Vežbajmo!

Dragi moji,

kako biste uradili sledeća važbanja? Odgovore pišite u Gugl učionici ili ovde u komentaru.

1. Futur:

Marie................................(parler) français.
Nous.................................(aider) nos parents.

2. L'article partitif:

Je mange...............pain(m.), ..........salade(f.), ..............fruits.

Ovo su samo dodatna vežbanja.

Sedmi razred (17.3. - 21.3.) - drugi čas - Odgovori na pitanja


1. De quoi parle-t-on dans ce texte ?


- On parle de vacances utiles
- On parle de l'association Jeunes bénévoles

2. Qu'est-ce que tu peux faire dans cette association ?

Je peux...
- m'occuper de jeunes enfants,
- rencontrer des enfants
 - rencontrer des handicapés de mon âge
- parler français
- nettoyer les parcs et les plages
- rénover un vieux château
- aider quelqu'un

3. Qu'est-ce que Pauline et Maxime regardent ?
Ils regardent le site de l'association Jeunes bénévoles.

4. Est-ce que Maxime voudrait participer ?
Maxime voudrait participer. Il a eu un texto de Marie.

5. Qu'est-ce que Marie va faire dans Jeunes bénévoles ?
Marie s'occuperait d'enfants.

6. Qu'est-ce que Pauline préférait faire ?
Pauline préférait aller nettoyer une plage.

7. Et Maxime ? Qu'est-ce qu'il aimerait faire ?
Maxime aimerait bien participer à la rénovation du château.

8. Tu voudrais participer dans une association comme Jeunes bénévoles ?
Oui, je voudrais participer. J'aimerais aider des enfants.

Peti razred (17.3. - 21.3.) - Drugi čas

Dragi učenici,

po vašim komentarima i odgovorima vidim da ste razumeli lekciju - bravo!!!

Ipak vam ovde ostavljam tačan prevod:

Où vas-tu ?

Gde ideš ?
vas-tu ce week-end ?
Je vais à la mer.
Comment y vas-tu ?
J’y vais à vélo.


Gde ideš ovog vikenda ?
Idem na more.
Kako ideš tamo?
Idem bicklom.
vas-tu ce week-end ?
Je vais à l’église.
Comment y vas-tu ?
J’y vais à pied.

Gde ideš ovog vikenda ?
Idem u crkvu.
Kako ideš tamo?
Idem pešice.
vas-tu ce week-end ?
Je vais au musée.
Comment y vas-tu ?
J’y vais en train.

Gde ideš ovog vikenda ?
Idem u muzej.
Kako ideš tamo?
Idem vozom.
vas-tu ce week-end ?
Je vais au supermarché.
Comment y vas-tu ?
J’y vais en voiture.

Gde ideš ovog vikenda ?
Idem u supermarket.
Kako ideš tamo?
Idem kolima.

Naša tema je da naučimo izraze uz glagol "aller - ići". Evo kako on glasi:


Je vais – Ja idem
Tu vas – Ti ideš
IL va – On ide
Elle va – Ona ide
Nous allons – Mi idemo
Vous allez – Vi idete
Ils vont - Oni idu
Elles vont – One idu

Sada možemo sami, kombinacijom reči da sklopimo različite rečenice:

On ide u muzej - Il va au musée.
Mi idemo u crkvu - Nous allons à l'église.
Oni idu na more - Ils vont à la mer.

Vreme je da vežbamo. 
Evo i malog testa koji služi samo za vežbanje, ne za ocenjivanje!

Napišite SVOJU mejl adresu kada ga rešavate.
Evo i videa kako se popunjava upitnik:

https://youtu.be/krOW8NloeZw

Evo i upitnika / mini testa koji nam pomaže da učimo i vežbamo. Srećno - bonne chance!

https://drive.google.com/open?id=1uvNwGlBXc3p9p2EeVahPGu7X2DGuaYVadFnox_TxL3w

среда, 18. март 2020.

Peti razred od 17.3.2020. do 21.3.2020.




Dobro došli dragi petaci i dragi roditelji. 


Svim petacima je omogućen pristup digitalnim udžbenicima, svi su registrovani na E-učionici.
Potrebno je, svaki put kada želite da se prijavite(korisničko i ime i lozinku učenici imaju u svojim sveskama).
Naš digitalni udžbenik je divan jer sadrži obilje interaktivnih vežbanja, video lekcija...

https://www.eucionica.rs/

Drugi način za učenje, pored štampanog udžbenika je materijal i linkovi do materijala koje ću postavljati ovde na blogu, našoj Gugl učionici (proverite svoje mejlove i pristupite našoj učionici), svom jutjub kanalu, stranicama na Fejsbuku.

https://www.youtube.com/watch?v=0MuR4e5PghM

https://www.facebook.com/francollege/?ref=bookmarks

https://www.facebook.com/Francoll%C3%A8ge-Serbie-1191058351038211/

Za ovu sedmicu planirano je sledeće:

- pogledajte video a zatim mi napišite( na srpskom) o čemu su govorili / pevali u videu. 


https://www.youtube.com/watch?v=p7msBy36yRU


Slobodno napišite odgovore ovde ispod posta.

Vaša Marie Soleil - Marija Jakšić


Šesti razred od 17.3.2020. do 21.3.2020.




Dragi šestaci,

naši časovi ove sedmice su posvećeni vežbanjima na stranama 82, 83, 84, i 85 u štampanom udžbeniku. Pogledajte, proučite lekciju i video lekcije koje sam vam ovde postavila. Video lekcije i divna vežbanja imate i u vašem digitalnom udžbeniku.
Vežbajte jer ćemo sigurno proveriti šta ste razumeli.
Aktivirajte, otključajte udžbenike na E-učionici ukoliko niste (poslala sam vam tamo zadatke).

Pristupite našoj Gugl učionici, proverite svoj mejl.
Ovde su linkovi do ključnih objašnjenja iz četvrte oblasti:


Futur simple:

https://francuskisabojanom.wordpress.com/2013/03/12/futur-simple-buduce-vreme/


L'article partitif 1:

https://www.youtube.com/watch?v=Pv2fp4cRANI&t=5s

L'article partitif 2:

https://www.youtube.com/watch?v=GxqOAkk00Fc&t=5s


Marie Soleil - Marija Jakšić

8/3 49. Leçon 2 - Chaque ville est un monde

Pročitajte tekst na strani 54, prevedite ga na srpski jezik, zatim odgovorite na pitanja. Prvih 7 pitanja vas vode prepričavanju teksta, našem "razgovoru", dok u poslednjem pitanju dajete svoje mišljenje. Svoje odgovore možete zapisati u komentaru ispod ovog posta ili u našoj Gugl učionici.

1. De quoi parle-t-on dans ce texte ?

2. Lucie, où est-elle allée?

3. Qu'est-ce qu'elle a fait ?

4. Louis, où est-il allé?

5. Qu'est-ce qu'il a fait ?

6. Paco, où est-il allé ?

7. Qu'est-ce qu'il a fait ?

8. Quelles villes aimerais-tu visiter ?

8/2 47. Unité 5 - Départ; Le pronom y et en

Prevedite na srpski jezik sledeće rečenice a zatim ih napišite u 3. licu jednine.
Obratite pažnju na sadašnje vreme, prošlo vreme(le passé composé) i kondicional prezenta (sa kojim izržavamo želje)

J'adore Portugal. - Marie adore Portugal.(Nicola adore Portugal.)

Ma famille habite à Porto..............................................................


On adore la France......................................................................

Moi, j'adore les comiques français...............................................................

Je reviens de la Grèce...............................................................................

Je suis allé à Athènes.................................................................................

J'aime l'histoire de cette ville...............................................................................

Je voudrais apprendre le grec......................................................................................

J'aimerais m'installer en Hollande..................................................................................

Je préférais vivre à Amsterdam......................................................................................

уторак, 17. март 2020.

Učenje na daljinu - 7.razred - p.52. Vacances utiles

Kada pročitate tekst, poslušate audio snimak, pokušajte da odgovorite na sledeća pitanja:

1. De quoi parle-t-on dans ce texte ?

- On parle de vacances
- On parle de vacances utiles
- On parle du collège
- On parle de la musique
- On parle de l'association Jeunes bénévoles

2. Qu'est-ce que tu peux faire dans cette association ?

Je peux...
- m'occuper de jeunes enfants,
- rencontrer des enfants
 - rencontrer des handicapés de mon âge
- chanter
- parler français
- nettoyer les parcs et les plages
- rénover un vieux château
- aider mes parents
- aider quelqu'un

3. Qu'est-ce que Pauline et Maxime regardent ?
Ils regardent...

4. Est-ce que Maxime voudrait participer ?
Maxime...

5. Qu'est-ce que Marie va faire dans Jeunes bénévoles ?
Marie...

6. Qu'est-ce que Pauline préférait faire ?
Pauline...

7. Et Maxime ? Qu'est-ce qu'il aimerait faire ?
Maxime...

8. Tu voudrais participer dans une association comme Jeunes bénévoles ?
???



уторак, 3. март 2020.

Секција Франколеж - ИТ авантуре - 3.3.2020.

Започело је на редовном часу уз лекцију
"Ma famille - Moја породица".Цртали смо мапу ума,
учили појмове и размишљали
којим симболима / цртежима представити
чланове породице.

На секцији смо се упознали са видеом какав ћемо креирати,писали стихове.То су нам први кораци.


C'est mon père
и он је промашио смер,
воли ma mère,
он је шмекер.

C'est mon frère,
по прозорима прска Мер,
једе целер,
у кући има златни мермер.

C'èst ma famille,
Мама тати каже: " Чупави, иди се бриј,
мало мање вина пиј."

C'est ma soeur,
Она је ћерка  " de mon père."


Рајић Андреа 5/1
Николина Неранџић 5/1
Огњен Јоровић 5/1
Ружица Дукић 5/1
Андреј Марјановић -ИТ стручњак 5/1
Marija Jakšić - Marie Soleil